Klasa IV
Dzień dobry 4.05.2020
Nasze cele:
Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną
myśl wypowiedzi i tekstu, znajduje w wypowiedzi określone informacje, układa
informacje w określonym porządku, rozróżnia styl tekstu
Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje zwierzę domowe i jego nawyki,
stosuje właściwy styl wypowiedzi
Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń przekazuje informacje, wyraża prośbę,
stosuje zwroty grzecznościowe
Przetwarzanie
wypowiedzi:
Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach
wizualnych oraz sformułowane w języku angielskim, stosuje strategie
komunikacyjne oraz posiada świadomość językową
Lesson
17
4.05.2020
Topic: Pets - listening and writing. Zwierzęta domowe - odbiór
tekstów słuchanych i wypowiedź pisemnaPets - listening and writing. Zwierzęta domowe - odbiór
tekstów słuchanych i wypowiedź pisemna
Słownictwo do opanowania 7.6- klikamy przeniesie Was na stronę quizlet :)
Zadania 2 i 3 strona 102. Przeczytaj i posłuchaj. Odpowiedzi do wpisania w formularzu "sprawdź się". Nagranie 3.35
Zadanie 4 strona 102. Odpowiedzi do wpisania w formularzu "sprawdź się". Nagranie 3.36
Zadnie 8 strona 102. W zeszycie napisz email. Korzystaj ze wzoru.
Zadanie 1 strona 65 zeszyt ćwiczeń Nagranie 11
Dla chętnych
W
zeszycie ćwiczeń: 1,2,3 i 4 strona 65.
Uwaga! Nie wymagam od Was Waszych nazwiska w teście wystarczy imię i pierwsza litera nazwiska.
Uwaga! Nie wymagam od Was Waszych nazwiska w teście wystarczy imię i pierwsza litera nazwiska.
________________
Dzień dobry
30.04.2020
Nasze cele:
Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną
myśl wypowiedzi i tekstu, znajduje w wypowiedzi i tekście określone informacje
Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje dzikie zwierzęta i ich
zwyczaje
Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje
Przetwarzanie
wypowiedzi:
Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach
wizualnych, przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku
angielskim, korzysta ze źródeł informacji w języku angielskim, stosuje
strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową
Lesson
16
30.04.2020
Topic: Amazing animals! - reading. Niesamowite zwierzęta! -
odbiór tekstu czytanego.
Słownictwodo opanowania 7.5- klikamy przeniesie Was na stronę quizlet :)
Zadanie
2 strona 101. Przeczytaj i posłuchaj. W zeszycie połącz akapity 1-3 ze
zdjęciami. Nagranie 3.32
Zadanie
3 strona 101. Przeczytaj i posłuchaj jeszcze raz. W zeszycie do każdego ze
zwierząt odpowiedz na pytania.
Zadnie
4 strona 101. Posłuchaj i powtórz. W zeszycie dopasuj przymiotniki do zwierząt.
Nagranie 3.33
Zadnie
6 strona 101. Posłuchaj dwojga dzieci jakie zwierzęta opisują? Zapisz w
zeszycie. Nagranie 3.34
W
zeszycie ćwiczeń: 1,2,3 i 4 strona 64.
________________
Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną
myśl wypowiedzi i tekstu, określa kontekst wypowiedzi, znajduje w wypowiedzi
określone informacje, układa informacje w określonym porządku
Tworzenie wypowiedzi: Uczeń stosuje właściwy styl wypowiedzi
Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje,
wyraża prośbę
Przetwarzanie
wypowiedzi:
Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach
wizualnych, przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku
angielskim, stosuje strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową
29.04.2020
Lesson 15
Topic:One ticket, please - speaking. Poproszę bilet -
kupowanie biletu wstępu.link do strony jeżeli poniżej nie działa to klikamy tutaj
Przeczytaj tekst na stronie 100
Nagranie 3.29
Posłuchaj i przeczytaj jeszcze raz :)
Słuchaj i zatrzymuj i powtarzaj zdania.
Naucz się czytać.
Posłuchaj i powtórz.
Nagranie 3.30
Zrób zadnie 3 strona 100
Ułóż zdania w odpowiedniej kolejności tak, aby powstał dialog. Zapisz w zeszycie.
Posłuchaj i sprawdź swoją odpowiedź.
nagranie 3.31
Zapisz w zeszycie ramkę LOOK:
Dla ciekawych świata ile to???
1 funt = 5 złotych 23 grosze (kurs na 29.04.2020)
Zrób zadania w zeszycie ćwiczeń 1,2,3 i 4 za strony 63.
Ile kosztował bilet?
Dzień dobry :)
Nasze cele:
Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną
myśl wypowiedzi i tekstu
Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje
Przetwarzanie
wypowiedzi:
Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach
wizualnych, przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku
angielskim, korzysta ze źródeł informacji w języku angielskim, stosuje
strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową
27.04.2020
Lesson 14
Topic: Present Simple- ćwiczenia.
tutaj
Sprawdź się:)
Dzień dobry :)
Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną
myśl wypowiedzi i tekstu, znajduje w wypowiedzi i tekście określone informacje
Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje formy spędzania czasu wolnego
Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje i
wyjaśnienia
Przetwarzanie
wypowiedzi:
Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach
wizualnych, przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku
angielskim, stosuje strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową
Lesson 13
23.04.2020
Topic: Present
Simple questions. Pytania w
czasie Present Simple.
Budowa pytań
|
|||||
Do/Does
|
OSOBA +
|
CZASOWNIK +
|
RESZTA ZDANIA
|
Yes
|
No
|
Do
|
I
|
like
|
bananas?
|
Yes, I do.
|
No, I don’t.
|
Does
|
she
|
like
|
bananas?
|
Yes, she does.
|
No, she doesn’t.
|
What do
|
you
|
like?
|
I like bananas.
|
||
What does
|
she
|
like?
|
She likes bananas.
|
Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5 i 6 na stronie 62 w zeszycie ćwiczeń.
Dzień dobry :)
Cele:
Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną
myśl wypowiedzi i tekstu, znajduje w wypowiedzi i tekście określone informacje
Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje formy spędzania czasu wolnego
Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje i
wyjaśnienia
Przetwarzanie
wypowiedzi:
Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach
wizualnych, przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku
angielskim, stosuje strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową
Lesson 12
22.04.2020
Topic:The Terrific Two - Superdug's interview; Fantastyczna Dwójka - wywiad z Superdugiem.Naucz się czytać - czytanka strona 98
Utrwal słownictwo z podrozdziałów 7.1, 7.2 i 7.3.
Dzień dobry :)
Cele:
Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną
myśl wypowiedzi i tekstu, określa intencje nadawcy, znajduje w wypowiedzi i
tekście określone informacje
Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opowiada o typowym weekendzie
Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje i
wyjaśnienia
Przetwarzanie wypowiedzi: Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach wizualnych, przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku angielskim, stosuje strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową
Przetwarzanie wypowiedzi: Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach wizualnych, przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku angielskim, stosuje strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową
Lesson 11
20.04.2020
Topic: Present Simple negative. Przeczenia w czasie Present Simple.
|
OSOBA +
|
DON’T/
DOESN’T
|
+CZASOWNIK +
|
RESZTA ZDANIA
|
I
|
DON’T
|
like
|
bananas.
|
You
|
DON’T
|
like
|
bananas.
|
She
|
DOESN’T
|
like
|
bananas.
|
He
|
DOESN’T
|
like
|
bananas.
|
It
|
DOESN’T
|
like
|
bananas.
|
We
|
DON’T
|
like
|
bananas.
|
You
|
DON’T
|
like
|
bananas.
|
They
|
DON’T
|
like
|
bananas.
|
My parents
|
DON’T
|
like
|
bananas.
|
My sister
|
DOESN’T
|
like
|
bananas.
|
Tom
|
DOESN’T
|
like
|
bananas.
|
Mark
|
DOESN’T
|
like
|
bananas.
|
Mark and Tom
|
DON’T
|
like
|
bananas.
|
My cat
|
DOESN’T
|
like
|
milk.
|
My cats
|
DON’T
|
like
|
milk.
|
W zeszycie ćwiczeń zrób zadania: 1, 2, 3 i 4 na stronie 61.
16.04.2020
Nasze cele:
Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną
myśl wypowiedzi i tekstu, określa intencje nadawcy, znajduje w wypowiedzi i
tekście określone informacje
Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opowiada o typowym weekendzie
Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje i
wyjaśnienia
Przetwarzanie
wypowiedzi:
Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach
wizualnych, przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku
angielskim, stosuje strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową
Lesson 10
Topic: I don't like cats! / Nie lubię kotów!
Zaczynamy od powtórki:
Ćwiczymy wymowę głośno powtarzamy J
Dzisiaj proszę nauczyć się słownictwa z 7.2 (pamiętaj w
prawym dolnym rogu zmieniamy tryb na "ucz się")
Ćwiczymy wymowę głośno powtarzamy J
Otwórz podręcznik na stronie 96.
1. Włącz nagranie 3.21 i głośno powtarzaj.
2. Czytaj i słuchaj.
3. Przeczytaj (na głos) samodzielnie.
Posłuchaj i powtórz. Czy pamiętasz te frazy?
Jak myślisz według taty Alexa jakie zwierzątko pasuje do chłopca?
a) hamster b) goldfish c) frog
A teraz posłuchaj i sprawdź.
A teraz posłuchaj i sprawdź.
W zeszycie ćwiczeń zadanie 5 na stronie 61.
Lesson 9
Nasze cele:
POTRAFIMY ROZMAWIAĆ O ZWIERZĘTACH :)
Lesson 9
Sprawdź się :)
_____________
Lesson 8
Nasze cele:
Lesson 8
Topic: My typical weekend - listening and writing. Mój typowy weekend - odbiór tekstów słuchanych i wypowiedź pisemna.
W prawym dolnym rogu zmieniamy formę nauki,
proszę zacząć od trybu "ucz się" :)
Zapisz w zeszycie:
Before - przed, zanim
Before I do my homework I study.
=
I study before I do my homework.
After - po, później
After I do my homework I play football.
=
I play football after I do my homework.
Wykonaj zadanie 7 na stronie 88 w podręczniku.
Wykonaj zadania 3 i 4 na stronie 55 w zeszycie ćwiczeń.
Sprawdź się:)
______________________
Lesson 7
Nasze cele:
Lesson 7
Topic: A day with... Dreamtime Traveler! - reading. Dzień z… podróżnikiem - odbiór tekstu czytanego.
Wykonaj zadania 1,2,3,4 i 5 ze strony 54 w zeszycie ćwiczeń.
Przeczytaj tekst na stronie 87
i
Sprawdź się :)
_______________
Lesson 6
Nasze cele:
Lesson 6
____________________
Lesson 5
Lesson 5
Topic: Adverbs of frequency. Przysłówki opisujące częstotliwość - ćwiczenia.
______________
Lesson 4
Ustaw stoper lub sprawdź która jest godzina :)
Zaczynamy!
Nasze cele:
Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną
myśl wypowiedzi i tekstu, określa intencje nadawcy, znajduje w wypowiedzi i
tekście określone informacje
Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje dzikie zwierzęta
Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje i
wyjaśnienia
Przetwarzanie
wypowiedzi:
Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach
wizualnych, przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku
angielskim, stosuje strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową
POTRAFIMY ROZMAWIAĆ O ZWIERZĘTACH :)
Lesson 9
15.04.2020
W zeszycie ćwiczeń robimy zadania: 1,2,3,4 i 5 na stronie 60.
Topic: Wild animals - vocabulary. Dzikie zwierzęta -
wprowadzenie słownictwa.
Posłuchaj i powtórz. (zadanie 2 strona 95)
Posłuchaj i powtórz. (zadanie 2 strona 95)
W zeszycie ćwiczeń robimy zadania: 1,2,3,4 i 5 na stronie 60.
Sprawdź się :)
_____________
Lesson 8
Ustaw stoper lub sprawdź która jest godzina :)
Zaczynamy!
Nasze cele:
Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną
myśl wypowiedzi i tekstu, znajduje w wypowiedzi i tekście określone informacje
Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opisuje swój typowy weekend
Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje i
wyjaśnienia
Przetwarzanie
wypowiedzi:
Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach
wizualnych oraz sformułowane w języku angielskim, stosuje strategie
komunikacyjne oraz posiada świadomość językowąLesson 8
08.04.2020
Topic: My typical weekend - listening and writing. Mój typowy weekend - odbiór tekstów słuchanych i wypowiedź pisemna.
W prawym dolnym rogu zmieniamy formę nauki,
proszę zacząć od trybu "ucz się" :)
Zapisz w zeszycie:
=
I study before I do my homework.
After - po, później
After I do my homework I play football.
=
I play football after I do my homework.
Wykonaj zadanie 7 na stronie 88 w podręczniku.
Wykonaj zadania 3 i 4 na stronie 55 w zeszycie ćwiczeń.
Sprawdź się:)
______________________
Lesson 7
Ustaw stoper lub sprawdź która jest godzina :)
Zaczynamy!
Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną
myśl wypowiedzi i tekstu, znajduje w wypowiedzi i tekście określone informacje
Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opowiada o wymarzonej podróży, wyraża
i uzasadnia swoje opinie
Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje i
wyjaśnienia, wyraża swoje opinie, wyraża swoje pragnienia
Przetwarzanie
wypowiedzi:
Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach
wizualnych oraz informacje sformułowane w języku angielskim, stosuje strategie
komunikacyjne oraz posiada świadomość językowąLesson 7
06.04.2020
Topic: A day with... Dreamtime Traveler! - reading. Dzień z… podróżnikiem - odbiór tekstu czytanego.
Wykonaj zadania 1,2,3,4 i 5 ze strony 54 w zeszycie ćwiczeń.
Przeczytaj tekst na stronie 87
i
Sprawdź się :)
_______________
Lesson 6
Ustaw stoper lub sprawdź która jest godzina :)
Zaczynamy!
Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną
myśl wypowiedzi i tekstu, znajduje w wypowiedzi i tekście określone informacje
Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opowiada o formach spędzania czasu wolnego i podaje czas
Przetwarzanie
wypowiedzi:
Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach
wizualnych oraz informacje sformułowane w języku angielskim, stosuje strategie
komunikacyjne oraz posiada świadomość językowąLesson 6
02.04.2020
Topic: The film starts at four o'clock - speaking. Film
zaczyna się o czwartej - podawanie czasu.
W lewym dolnym rogu, wybieracie różne tryby nauki. Na początek proszę wybrać fiszki i zapoznać się ze słownictwem.
W lewym dolnym rogu, wybieracie różne tryby nauki. Na początek proszę wybrać fiszki i zapoznać się ze słownictwem.
UWAGA! w pytaniu za "milion" jest literówka zamiast "I got o bed at half past nine." powinno być "I go to bed at half past nine."
Przeczytaj dialog na stronie 86 w podręczniku.
Wykonaj zadania: 1 i 2 na stronie 53 w zeszycie ćwiczeń
Sprawdź się :)
Wykonaj zadania: 1 i 2 na stronie 53 w zeszycie ćwiczeń
Sprawdź się :)
Lesson 5
Ustaw stoper lub sprawdź która jest godzina :)
Zaczynamy!
01.04.2020
Nasze cele:
Utrwalić budowę zdań w Present Simple.
Zapamiętać i powtórzyć odmianę czasownika "to be".
Poznać historię prima aprilis - uważaj bo się pomylisz.
Lesson 5
Topic: Adverbs of frequency. Przysłówki opisujące częstotliwość - ćwiczenia.
gramatyka: Present Simple
-zdania twierdzące
Pamiętajcie czasownik "to be" znaczy być i odmienia się przez osoby:
Odmieniony czasownik "to be" (am, are, is) przykleja się do osoby, dlatego przysłówek częstotliwości stawiamy po czasowniku:
W przypadku pozostałych czasowników przysłówek częstotliwości (zawsze, często, czasami, nigdy)
stawiamy przed czasownikiem
Przysłówki częstotliwości
Obejrzyj i posłuchaj
Jak po angielsku mówimy Prima Aprilis?
Lesson 4
Ustaw stoper lub sprawdź która jest godzina :)
Zaczynamy!
30.03.2020
Nasze cele:
Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną
myśl wypowiedzi i tekstu, znajduje w wypowiedzi i tekście określone informacje
Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opowiada o czynnościach dnia
codziennego
Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje
Przetwarzanie
wypowiedzi:
Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach
wizualnych oraz sformułowane w języku angielskim, stosuje strategie
komunikacyjne oraz posiada świadomość językową.
Zapisz:
Lesson 4
Topic: The Terrific Two- Dug's busy week; adverbs of frequency.
Zaczynamy
od powtórki:
Naucz się słownictwa 6.3 w podręczniku strona 89 lub:
Wypisz słownictwo 6.3 (strona 89) do zeszytu.
Zapisz w zeszycie i naucz się:
Always –zawsze
|
|||||
Usually
– przeważnie, zazwyczaj
|
|||||
Often-
często
|
|||||
Sometimes-
czasami
|
|||||
Never –
nigdy
|
Przeczytaj (na głos) komiks na stronie 84.
Zapisz w zeszycie:
Present simple
Budowa zdania z przysłówkiem częstotliwości
Osoba +
|
przysłówek
częstotliwości +
|
czasownik
+
|
reszta zdania
|
I
She
|
always
always
|
have
has
|
breakfast.
breakfast. |
Uwaga!
Wyjątkiem jest czasownik „to be” (am, are, is).
Osoba +
|
Czasownik
„to be” (odmieniony, am, are, is)
|
przysłówek
częstotliwości +
|
reszta zdania
|
I
She
|
am
is
|
always
always
|
late.
late. |
Obejrzyj, powtórz i zapamiętaj:
W zeszycie wykonaj zadanie 5 ze strony 85 w podręczniku
(ułóż wyrazy w odpowiedniej kolejności).
Wykonaj zadanie 9 ze strony 85 w podręczniku (napisz zdania,
które są prawdziwe dla Ciebie).
Wykonaj zadania: 1,2,3,4 ze strony 52 w zeszycie ćwiczeń.
Sprawdź odpowiedzi do zeszytu ćwiczeń z lekcji 1 i 2.
Exercise 1 p.50
V
–Yes
|
X-No
|
1.tidy my
room
Listen to
music
Do my
homework
Hang out
with friends
|
Have a
shower
|
2. have
lunch
Watch TV
Have breakfast
|
Have lessons
Get up
|
Exercise 2 p.50
2. room
3. dinner
4.shower
5. music
6. school
7. TV
8. friend
Exercise 3 p.50
2 get up 3 do 4 go 5
go 6 have
Exercise 4 p.50
1 I get up in the
morning. 2 I have breakfast. 3 I go to school. 5 I do my homework. 6 I go to
bed.
Exercise 5 p.50
In the living room:
get up In the kitchen: tidy my room In the bedroom: have a shower
Exercise 1 p.51
2 does 3 play 4 get up
5 listens 6 goes
Exercise 2 p.51
2 do 3 draws 4 drink 5
look 6 washes 7 carry
Exercise 3 p.51
2 He goes to school with his sister. 3 He does his
homework before dinner. 4 He watches TV after dinner. 5 He plays football with
his friends.
Exercise 4 p.51
1 drinks 2 watch, play 3 tidies, helps 4 has, eats 5 hang
out, have 6 does, watches
Sprawdź się :)
___________________
Lesson 3
Ustaw stoper lub sprawdź która jest godzina :)
Zaczynamy!
Zapisz w zeszycie:
Lesson 3
Topic: Present Simple affirmative - ćwiczenia.
Przeczytaj nie zapisuj.
Nasze cel na dzisiaj to tworzyć zdania w czasie Present Simple.Uczeń opowiada o czynnościach dnia codziennego.
Zaczynamy od powtórzenia klikamy i uważnie oglądamy, słuchamy i głośno powtarzamy zdania w języku angielskim:
https://www.youtube.com/watch?v=4OoUOhQ4CSc
Zaczynamy od powtórzenia klikamy i uważnie oglądamy, słuchamy i głośno powtarzamy zdania w języku angielskim:
https://www.youtube.com/watch?v=4OoUOhQ4CSc
Do dzieła!
Klikamy i ćwiczymy😃
_______________________________________________
Lesson 2
Ustaw stoper lub sprawdź która jest godzina :)
Zaczynamy!
Zapisz w zeszycie:
Lesson 2
Topic: I listen to classical music - Present Simple affirmative.
Przeczytaj nie zapisuj.
Cele:
Rozumienie wypowiedzi: Uczeń reaguje na polecenia, określa główną myśl
wypowiedzi i tekstu, znajduje w wypowiedzi i tekście określone informacje.
Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opowiada o czynnościach dnia codziennego.
Reagowanie na wypowiedzi: Uczeń uzyskuje i przekazuje informacje.
Przetwarzanie wypowiedzi: Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje
zawarte w materiałach wizualnych oraz informacje sformułowane w języku
angielskim, stosuje strategie komunikacyjne oraz posiada świadomość językową.
Zaczynamy od
krótkiej powtórki:
Kliknij w link, posłuchaj i powtórz.
Kliknij
i naucz się słownictwa z rozdziału 6.2.
Zapisz słownictwo 6.2 (podręcznik-strona 89) do zeszytu.
Otwórz
podręcznik na stronie 82, przeczytaj historyjkę na głos.
Zapisz w zeszycie:
Present Simple
Present Simple jest czasem teraźniejszym prostym, a używamy go:
·
Mówiąc o czynnościach typowych,
rutynowych, powtarzających się, np.
I go to school. – (Ja) chodzę do szkoły.
I go to school. – (Ja) chodzę do szkoły.
·
Mówiąc o stanach, czynnościach stałych,
np.
I live in Warsaw. – Mieszkam w Warszawie.
I live in Warsaw. – Mieszkam w Warszawie.
·
Opisujemy cechy ludzi i przedmiotów, np.
I have got dark hair and blue eyes.- Mam ciemne włosy i niebieskie oczy.
I have got dark hair and blue eyes.- Mam ciemne włosy i niebieskie oczy.
·
Opisujemy znane prawdy, fakty, np.
Earth goes around the Sun. – Ziemia krąży wokół Słońca.
Earth goes around the Sun. – Ziemia krąży wokół Słońca.
·
Oficjalnie ustalony termin wydarzenia,
np.
The match starts at 10 tomorrow. – Mecz zaczyna się jutro o 10.
The match starts at 10 tomorrow. – Mecz zaczyna się jutro o 10.
·
W wyrażaniu uczuć: to love (kochać), to
like (lubić), to hate (nienawidzić).
I like bananas. – Lubię banany.
Budowa zdań twierdzących
OSOBA +
|
CZASOWNIK +
|
RESZTA ZDANIA
|
I
|
like
|
milk.
|
You
|
like
|
milk.
|
She
|
likes
|
milk.
|
He
|
likes
|
milk.
|
It
|
likes
|
milk.
|
We
|
like
|
milk.
|
You
|
like
|
milk.
|
They
|
like
|
milk.
|
My parents
|
like
|
milk.
|
My sister
|
likes
|
milk.
|
Tom
|
likes
|
milk.
|
Mark
|
likes
|
milk.
|
Mark and Tom
|
like
|
milk.
|
My cat
|
likes
|
milk.
|
My cats
|
like
|
milk.
|
Co zauważyłeś/zauważyłaś? Jaka jest zasada?
Pomyśl!
Czy już wiesz?
Pomyśl jeszcze troszkę ;-)
i
BRAWO!
W 3 osobie liczby pojedynczej (she, he, it) do czasownika dodajemy „S”
He gets up early.
She likes flowers.
It gets up late.
Zapisz w zeszycieJ
Uwaga!
Jeśli czasownik kończy się na -o, -ch, -sh, -ss lub -x musimy dodać
końcówkę -es.
Przykłady:
I go to school. - Ja chodzę do szkoły.
She goes to school. - Ona chodzi do
szkoły.
Jeżeli czasownik kończy
się na spółgłoskę i -y, w 3. osobie liczby
pojedynczej musimy zamienić -y na -ie i dopiero dodać końcówkę -s. Takie czasowniki to np. to study, to cry, to try.
y → ie + s
I study. / He studies.
- Ja się uczę.
/ On się uczy.
I cry. / She cries.
- Ja płaczę. /
Ona płacze.
I try. / It tries.
- Ja próbuję.
/ Ono próbuje.
Czasownik have zmienia się w has.
I have a shower. She has a shower.
I have got blue eyes. She has got blue eyes.
I have breakfast. He has breakfast.
Koniec pisania w zeszycieJ
Otwórz podręcznik na stronach 82 i
83. Znajdź przykłady zdań w Present Simple.
W zeszycie ćwiczeń zrób zadania:
1,2,3 i 4 str.51
Dla chętnych zadanie 5 str.51
Kliknij i uzupełnij zdania:
poniżej link do gier:
https://elt.oup.com/student/stepsplus/games/?cc=pl&selLanguage=plPobierz lekcje w PDF
_________________________________________________
Lesson 1
Witajcie w rozdziale 6!
Kolorem zielonym zaznaczyłam co ma być zapisane w zeszycie. Słownictwo z rozdziału 6.1 już macie zapisane, więc nie musicie pisać drugi raz. Jeżeli ktoś nie zdążył zapisać po teście to proszę zapisać pod tematem.
Przetwarzanie wypowiedzi: Uczeń przekazuje w języku angielskim informacje zawarte w materiałach wizualnych oraz posiada świadomość językową.
Tworzenie wypowiedzi: Uczeń opowiada o czynnościach dnia
codziennego.
0 Ustaw stoper, spójrz na zegarek i zapisz która jest godzina.
Zapisz w zeszycie:
Unit 6
Lesson 1
Topic: My day.
1. Kliknij w link poniżej (najlepiej prawym klawiszem i otwórz w nowej karcie lub nowym oknie). Naucz się słownictwa z rozdziału 6.1 - zalogować możecie się przez konto facebook lub gmail, lub możecie korzystać bez logowania (wtedy jest mniej dostępnych opcji)
https://quizlet.com/246496667/level-a1-lesson-61-daily-activities-czynnosci-dnia-codziennego-flash-cards/
2. Wykonaj w zeszycie zadanie 4 ze strony 81 w podręczniku.
Zapisz w zeszycie Ex.4 p.81 i wykonaj zadanie :)
3. Przepisz ramkę LOOK ze strony 81 do zeszytu.
4. Obejrzyj i powtórz (pamiętaj mówiąc uczysz się wymowy i lepiej zapamiętujesz- to bardzo ważne)
https://www.youtube.com/watch?v=qD1pnquN_DM
5. Wykonaj zadania 1,2,3,4 i 5 na stronie 50 w zeszycie ćwiczeń.
2. Wykonaj w zeszycie zadanie 4 ze strony 81 w podręczniku.
Zapisz w zeszycie Ex.4 p.81 i wykonaj zadanie :)
3. Przepisz ramkę LOOK ze strony 81 do zeszytu.
4. Obejrzyj i powtórz (pamiętaj mówiąc uczysz się wymowy i lepiej zapamiętujesz- to bardzo ważne)
https://www.youtube.com/watch?v=qD1pnquN_DM
5. Wykonaj zadania 1,2,3,4 i 5 na stronie 50 w zeszycie ćwiczeń.
Dzień dobry, dziękuję za przesłane formularze! Czekam na pozostałe osoby :). Moi drodzy, proszę pamiętajcie zmierzyć czas od początku lekcji do momentu wpisywaniu go w formularzu. Kochani nie ścigamy się. Rzetelnie i dokładnie przerabiamy całą lekcję. Zapisujemy w zeszycie, ćwiczymy w quizlet, robimy ćwiczenia i oglądamy filmik, który trwa 4 minuty. Nie ma mnie z Wami fizycznie ale jestem myślami :). Powodzenia!
OdpowiedzUsuń