IVa 2020/2021

Lesson 
Topic:What's the weather like? - speaking. Jaka jest pogoda? - opisywanie pogody















Lesson 
Topic: Question words. Pytania szczegółowe.

W języku angielskim występują dwa rodzaje pytań – pytania zamknięte, na które odpowiemy krótko – tak lub nie (yes or no), oraz pytania szczegółowe, które w języku angielskim nazywamy "wh questions". 
Poznaliśmy je ucząc się :
to be
have got
can
Present Simple
Ćwiczymy w Quizlet minimum 15 minut!





Lesson
22nd April 2021
Topic: Sports - vocabulary. Dyscypliny sportowe - wprowadzenie słownictwa.

Pracujemy w quizlet- obowiązkowo minimum 15 minut :)-klikamy przenosi na stronę quizlet


Przepisujemy ramkę LOOK ze strony 109 i zapamiętujemy, że:

Dla chętnych:

Lesson
9th April 2021
Topic: Amazing animals! - reading. Niesamowite zwierzęta! - odbiór tekstu czytanego.




Słownictwodo opanowania 7.5- klikamy przeniesie Was na stronę quizlet :)

Zadanie 2 strona 101. Przeczytaj i posłuchaj. W zeszycie połącz akapity 1-3 ze zdjęciami. Nagranie 3.32

Zadanie 3 strona 101. Przeczytaj i posłuchaj jeszcze raz. W zeszycie do każdego ze zwierząt odpowiedz na pytania.

Zadnie 4 strona 101. Posłuchaj i powtórz. W zeszycie dopasuj przymiotniki do zwierząt. Nagranie 3.33

Zadnie 6 strona 101. Posłuchaj dwojga dzieci jakie zwierzęta opisują? Zapisz w zeszycie. Nagranie 3.34


W zeszycie ćwiczeń: 1,2,3 i 4 strona 64. 







Lesson 
Topic:One ticket, please - speaking. Poproszę bilet - kupowanie biletu wstępu.

link do strony jeżeli poniżej nie działa to klikamy tutaj



Przeczytaj tekst na stronie 100
Nagranie 3.29
Posłuchaj i przeczytaj jeszcze raz :)
Słuchaj i zatrzymuj i powtarzaj zdania.
Naucz się czytać.

Posłuchaj i powtórz.
Nagranie 3.30
Zrób zadnie 3 strona 100
Ułóż zdania w odpowiedniej kolejności tak, aby powstał dialog. Zapisz w zeszycie.
Posłuchaj i sprawdź swoją odpowiedź.
nagranie 3.31 

Zapisz w zeszycie ramkę LOOK:


Dla ciekawych świata ile to???
 1 funt = 5 złotych 23 grosze (kurs na 29.04.2020)




Zrób zadania w zeszycie ćwiczeń 1,2,3 i 4 za strony 63.

Ile kosztował bilet?






Lesson 75


22nd March 2021
Topic:The Terrific Two - Superdug's interview; Fantastyczna Dwójka - wywiad z Superdugiem.




Budowa pytań
Do/Does
OSOBA + 
CZASOWNIK +
RESZTA ZDANIA
Yes
No
Do
I
like
bananas?
Yes, I do.
No, I don’t.
Does
she
like
bananas?
Yes, she does.
No, she doesn’t.
What do
you
like?

I like bananas.
What does
she
like?

She likes bananas.



 










Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5 na stronie 62 w zeszycie ćwiczeń.
Naucz się czytać - czytanka strona 98

Utrwal słownictwo z podrozdziałów 7.1, 7.2 i 7.3.







Lesson 75
19th March 2021
Topic: Present Simple negative. Przeczenia w czasie Present Simple.






Budowa zdań przeczących
 
OSOBA + 
DON’T/
DOESN’T
+CZASOWNIK +
RESZTA ZDANIA
I
DON’T
like
bananas.
You
DON’T
like
bananas.
She
DOESN’T
like
bananas.
He
DOESN’T
like
bananas.
It
DOESN’T
like
bananas.
We
DON’T
like
bananas.
You
DON’T
like
bananas.
They
DON’T
like
bananas.
My parents
DON’T
like
bananas.
My sister
DOESN’T
like
bananas.
Tom
DOESN’T
like
bananas.
Mark
DOESN’T
like
bananas.
Mark and Tom
DON’T
like
bananas.
My cat
DOESN’T
like
milk.
My cats
DON’T
like
milk.



tabelka word                                   tabelka pdf











W zeszycie ćwiczeń zrób zadania: 1, 2, 3  na stronie 61.

Lesson 74
Topic: I don't like cats! / Nie lubię kotów!

Zaczynamy od powtórki:
Ćwiczymy wymowę głośno powtarzamy J




Dzisiaj proszę nauczyć się słownictwa z 7.2 (pamiętaj w prawym dolnym rogu zmieniamy tryb na "ucz się")





Ćwiczymy wymowę głośno powtarzamy J

Otwórz podręcznik na stronie 96.
1. Włącz nagranie 3.21 i głośno powtarzaj.
2. Czytaj i słuchaj.
3. Przeczytaj (na głos) samodzielnie.

Posłuchaj i powtórz. Czy pamiętasz te frazy?


Jak myślisz według taty Alexa jakie zwierzątko pasuje do chłopca?
a)      hamster b) goldfish c) frog

A teraz posłuchaj i sprawdź.




Lesson 73

15th March 2021
Topic: Wild animals - vocabulary. Dzikie zwierzęta - wprowadzenie słownictwa.

Posłuchaj i powtórz. (zadanie 2 strona 95)







 
W zeszycie ćwiczeń robimy zadania: 1,2,3,4 i 5 na stronie 60.

Lesson 68&69

4th March 2021

5th March 2021

Topic: My typical weekend - listening & writing . Mój typowy weekend - odbiór tekstów słuchanych.


Zapisz w zeszycie:


Before - przed, zanim


Before I do my homework I study.

I study before I do my homework.

After - po, później
After I do my homework I play football.
=
I play football after I do my homework.



Wykonaj zadanie 7 na stronie 88 w podręczniku.
Wykonaj zadania 3 i 4 na stronie 55 w zeszycie ćwiczeń.

Lesson 67

01st March2021


Topic: A day with... Dreamtime Traveler! - reading. Dzień z… podróżnikiem - odbiór tekstu czytanego.


Wykonaj zadania 1,2,3,4 i 5 ze strony 54 w zeszycie ćwiczeń.
Przeczytaj tekst na stronie 87 

Lesson 66

26th February 2021
Topic: The film starts at four o'clock - speaking. Film zaczyna się o czwartej - podawanie czasu.




W lewym dolnym rogu, wybieracie różne tryby nauki. Na początek proszę wybrać fiszki i zapoznać się ze słownictwem. 

  

UWAGA! w pytaniu za "milion" jest literówka zamiast "I got o bed at half past nine." powinno być "I go to bed at half past nine."

Przeczytaj dialog na stronie 86 w podręczniku.
Wykonaj zadania: 1 i 2 na stronie 53 w zeszycie ćwiczeń

Lesson 64,65

22nd February, 25th February

Topic: The Terrific Two- Dug's busy week; adverbs of frequency.

Zaczynamy od powtórki:
Naucz się słownictwa 6.3 w podręczniku strona 89 lub:

Wypisz słownictwo 6.3 (strona 89) do zeszytu.
Zapisz w zeszycie i naucz się:




Always –zawsze




Usually – przeważnie, zazwyczaj




Often- często





Sometimes- czasami





Never – nigdy

Przeczytaj (na głos) komiks na stronie 84.

Zapisz w zeszycie:
Present simple
Budowa zdania z przysłówkiem częstotliwości

Osoba +
przysłówek częstotliwości +
czasownik +
reszta zdania
I
She
always
always
have
has
breakfast.
breakfast.
Uwaga!
Wyjątkiem jest czasownik „to be” (am, are, is).
Osoba +
Czasownik „to be” (odmieniony, am, are, is)
przysłówek częstotliwości +
reszta zdania
I
She
am
is
always
always
late.
late.

Obejrzyj, powtórz i zapamiętaj:

W zeszycie wykonaj zadanie 5 ze strony 85 w podręczniku (ułóż wyrazy w odpowiedniej kolejności).
Wykonaj zadanie 9 ze strony 85 w podręczniku (napisz zdania, które są prawdziwe dla Ciebie).

Wykonaj zadania: 1,2,3,4 ze strony 52 w zeszycie ćwiczeń.

Lesson 63

19th February 2021



Topic Present Simple affirmative - ćwiczenia.


Lesson 62

18th February 2021

TopicI listen to classical music - Present Simple affirmative.



Zaczynamy od krótkiej powtórki:
Kliknij w link, posłuchaj i powtórz.

Kliknij i naucz się słownictwa z rozdziału 6.2.

Zapisz słownictwo 6.2  (podręcznik-strona 89) do zeszytu.

Otwórz podręcznik na stronie 82, przeczytaj historyjkę na głos.
Zapisz w zeszycie:

Present Simple

Present Simple jest czasem teraźniejszym prostym, a używamy go:
·       Mówiąc o czynnościach typowych, rutynowych, powtarzających się, np.
I go to school. – (Ja) chodzę do szkoły.
·       Mówiąc o stanach, czynnościach stałych, np.
I live in Warsaw. – Mieszkam w Warszawie.
·       Opisujemy cechy ludzi i przedmiotów, np.
I have got dark hair and blue eyes.- Mam ciemne włosy i niebieskie oczy.
·       Opisujemy znane prawdy, fakty, np.
Earth goes around the Sun. – Ziemia krąży wokół Słońca.
·       Oficjalnie ustalony termin wydarzenia, np.
The match starts at 10 tomorrow. – Mecz zaczyna się jutro o 10.
·       W wyrażaniu uczuć: to love (kochać), to like (lubić), to hate (nienawidzić).
I like bananas. – Lubię banany.





Budowa zdań twierdzących



OSOBA + 
CZASOWNIK +
RESZTA ZDANIA
I
like
milk.
You
like
milk.
She
likes
milk.
He
likes
milk.
It
likes
milk.
We
like
milk.
You
like
milk.
They
like
milk.
My parents
like
milk.
My sister
likes
milk.
Tom
likes
milk.
Mark
likes
milk.
Mark and Tom
like
milk.
My cat
likes
milk.
My cats
like
milk.

Przeczytaj, nie zapisuj, pomyśl:
Co zauważyłeś/zauważyłaś? Jaka jest zasada?


Pomyśl!

Czy już wiesz?

Pomyśl jeszcze troszkę ;-)
i

BRAWO!
W 3 osobie liczby pojedynczej (she, he, it) do czasownika dodajemy „S”
 He gets up early.
She likes flowers.
It gets up late.
Zapisz w zeszycieJ
Uwaga!
Jeśli czasownik kończy się na -o-ch-sh-ss lub -x musimy dodać końcówkę -es.
Przykłady:
I go to school. - Ja chodzę do szkoły.
She goes to school. - Ona chodzi do szkoły.
Jeżeli czasownik kończy się na spółgłoskę i -y, w 3. osobie liczby pojedynczej musimy zamienić -y na -ie i dopiero dodać końcówkę -s. Takie czasowniki to np. to study, to cry, to try.
y → ie + s
I study. / He studies. - Ja się uczę. / On się uczy.
I cry. / She cries. - Ja płaczę. / Ona płacze.
I try. / It tries. - Ja próbuję. / Ono próbuje.

Czasownik have zmienia się w has.
I have a shower. She has a shower.
I have got blue eyes. She has got blue eyes.
I have breakfast. He has breakfast.
Koniec pisania w zeszycieJ

Otwórz podręcznik na stronach 82 i 83. Znajdź przykłady zdań w Present Simple.

dla chętnych:
Kliknij i uzupełnij zdania:


UInit 5




Słownictwo-Quizlet

can-ćwiczenia

quiziz


Lesson 49


Lesson 48 (online 24)

21st December 2020

Topic: Christmas.













Lesson 47 (online 23)

Lesson 46 (online 22)

17th December 2020

Topic: A personality quiz - reading. Test osobowości - odbiór tekstu czytanego.

Lesson 45 (online 21)

14th December 2020

Topic: Sorry about that! - speaking. Przepraszanie - wypowiedź ustna.

Lesson 44 (online 20)

    11th December 2020

Topic: The Terrific Two - My favourite superhero!; questions with have got, possesive pronouns. Fantastyczna Dwójka - Mój ulubiony superbohater!; pytania z czasownikiem have got, zaimki dzierżawcze.

Lesson 43

10th December 2020

Topic: Czasownik have got w zdaniach twierdzących i przeczących, liczba mnoga rzeczowników.

Lesson 42 (online 19)

7th December 2020

Topic:  I haven't got big feet! - have got , regular and irregular plural. Nie mam dużych stóp! - czasownik have got w zdaniach twierdzących i przeczących, liczba mnoga rzeczowników.

Lesson 41 (online 18) 

4th December 2020

Topic: Face and hair - vocabulary. Jak wyglądam? - wprowadzenie słownictwa.


Lesson 40 (online 17)

3rd December 2020

Topic:  Get Culture! Houses in the UK. Domy w Wielkiej Brytanii - elementy kultury.


Lesson 38 & 39 (online 15 & 16)

27th November 2020

30th November 2020

Topic: Revision.


Lesson 37 (online 14)

26th November 2020

Topic: My bedroom.


ćwiczenie

Lesson 36 (online 13)

23rd November 2020

Topic: A skateboarder's dream - reading. Marzenie deskorolkarza - odbiór tekstów czytanych.

Quizlet

W podręczniku: 1,2,3,4,5,6 ze strony 45

W zeszycie ćwiczeń: 1,2 i 3 ze strony 28


Lesson 35 (online 12)

20th November 2020

Topic: Where's the bathrom? - speaking. Gdzie jest łazienka? - rozmowa z zaproszonym gościem.

Quizlet

W podręczniku: 1,2,3,4 i 5 ze strony44

W zeszycie ćwiczeń: 1,2,3 ze strony 27

Lesson 34 (online 11)

19th November 2020

Topic: There is / there are in questions and negations./ Forma przecząca i pytania w konstrukcji there is / there are.

gry

W podręczniku 5,6,7 /43

W zeszycie ćwiczeń: 2,3,4,5/26


Lesson 33 (online 10)

15th November 2020

Topic: The Terrific Two - Dug and Coco; there is / there are in questions and negations. Fantastyczna Dwojka - Dug i Coco; forma przecząca i pytania w konstrukcji there is / there are.


Quizlet

W podręczniku: 

1,2,3/42

4,5/43

W zeszycie ćwiczeń : 1/26


Przykładowa Kartkówka 

Lesson 31 & 32(online 8 & 9) 

12th November 2020

13th November 2020

Topic: There's a phone on the sofa - there is / there are affirmative, prepositions of place. Telefon leży na sofie -konstrukcja there is / there are i przyimki opisujące położenie.

Gry

W zeszycie ćwiczeń:

zadanie 1 ze strony 25



Lesson 30 (online 7)

9th November 2020

Topic: House - vocabulary. Dom - wprowadzenie.

Quizlet

W podręczniku: 2,3,4,5,6 i 8 ze strony 39.

W zeszycie ćwiczeń: 1,2,3 ze strony 24.

Piosenka


Lesson 29 (online 6)

6th November 2020

Topic: Revision.


Sprawdź się L29 (obowiązkowe)


Lesson 28 (online 5)

5th November 2020

Topic: My favourite things- writing.

Ex.6 p.32

Ex.7 p.32

Ex. 1 p.34

Ex.2 p.34

Ex.3 p.34

Ex.4 p.34 

Lesson 27 (online 4)

2nd November 2020

Topic: My favourite things - listening and writing. Moje ulubione rzeczy - odbiór tekstów słuchanych i wypowiedź pisemna.

Ex. 1 p.32

Ex.2 p.32

Ex.3 p.32

Ex.4 p.32

Ex.5 p.32

Ex.6 p.32

Ex.7 p.32

W zeszycie ćwiczeń: Ex.1,4 p.19

Sprawdź się L27 (online 4) dla chętnych 

Lesson 26 (online3)

30th October 2020

Topic: Super backpack! - reading. Super plecak! - odbiór tekstów czytanych.

Quizlet U2.5

Ex.1 p.31

Ex.2 p.31

Ex.3 p.31

Ex.4 p.31


Sprawdź się L26 (online 3) OBOWIĄZKOWE 

(klikamy w napis sprawdź się)

Lesson 25 (online2)

29th October 2020

Topic: What's your name? - speaking. Jak się nazywasz? - rozmawianie na temat danych personalnych.

Quizlet U2.4

Ex. 1 p.30

Ex.2 p.30

Ex.4 p.30

    Zadania w zeszycie ćwiczeń: 1,2,3,4,5 ze strony 17


Lesson 24 (online1)

26 th October 2020

Topic:  To be questions. Pytania z czasownikiem to be.

Quizlet U2.3

EX.4 p.29 (będziemy robić razem na lekcji online)

EX.6 p.29 (będziemy robić razem na lekcji online)

Ex.7 p.29 nagranie 1.43 (będziemy robić razem na lekcji online)

Ex.8 p.29 (będziemy robić razem na lekcji online)

Sprawdź się L 24 (obowiązkowe)

Lesson 23

Topic:The Terrific Two - Dug's new suit; to be questions. Fantastyczna Dwójka - nowy strój Dug'a; pytania z czasownikiem to be.


Czasownik ‘to be’  – pytania

Pytania z czasownikiem ‘to be’ tworzy się przez przestawienie: podmiot zdania, czyli kto albo co opisywane przez zdanie, zamienia się miejscami z formą czasownika ‘to be’ czyli am/is/are.

Przykłady:

  1. Zdanie twierdzące: I am happy. (aj em hapi) Jestem szczęśliwy/szczęśliwa.

Pytanie: Am I happy? (em aj hapi) Czy jestem szczęśliwy/szczęśliwa?

  1. Zdanie twierdzące: Joanna is tired. (dżoana yz tajerd) Joanna jest zmęczona.

Pytanie: Is Joanna tired? Albo, kiedy wiemy już, o kim mowa, możemy zastąpić imię zaimkiem: Is she tired?


Na powyższe pytania można odpowiedzieć tak lub nie czyli yes (jes/noł), ale poprawniej jest dać krótką pełną odpowiedź, składającą się z zaimka odpowiadającemu podmiotowi zdania i odpowiedniej formy czasownika. 

Yes, I am./ No, I'm not.

Yes, you are./ No you aren't.

Yes, she/he/it is. /No, she/he/it isn't.
Yes, we are./No we aren't.
Yes, they are./ No, they aren't.

Pytania, na które wymagana jest konkretna odpowiedź nazywa się pytaniami szczegółowymi. Zaczynają się one od słów lub wyrażeń pytających:

Who - Kto

Who are you? (hu ar ju) Kim jesteś? Dosłownie: Kto jesteś?

What - Co

What is the time? (łot yz tha tajm) Która godzina? Dosłownie: Co jest czas? a bardziej po polsku: Jaki jest czas? Częściej o godzinę pyta się: What time is it? Oba pytania znaczą to samo. Zarówno Who jak i What nie odmieniają się, więc czasami na polski będziemy tłumaczyć nie jako Kto i Co, tylko Kim, Jaki/Jaka/Jakie/Czemu itp.

Pytania zaczynające się od What is your(a w skrócie What’s (łots jor)) mogą się bardzo przydać, szczególnie początkującym. Można się zapytać o dane osobiste właśnie zaczynając pytania w ten sposób. Your znaczy twoje lub wasze. Przykłady:

What’s your

  • name? (nejm)(first (ferst) name albo given (gyvyn) name to imię, surname (sernejm) to nazwisko; pytanie What’s your name może być o samo imię, albo samo nazwisko, ale częściej i o imię i o nazwisko

  • address? (edres)

  • post code? (połst cołd)

  • telephone number? (telefołn nambyr)

  • age? (ejdż) wiek

 

 

Where – Gdzie

Where are you? (łer ar ju) Gdzie jesteś?

 

How – Jak

How are you? (hał ar ju) Jak się masz? Dosłownie: jak jesteś?

 

Why – Dlaczego

Why are you sad? (łaj ar ju saad) Dlaczego jesteś smutny/smutna?

 

Which – Który/Która/Które

Which is better? (łycz yz betyr) Który jest lepszy?

 

Do słów pytających można dodać inne słowa tworząc bardziej konkretne wyrażenia pytające:

What colour are your eyes? (łot kolyr ar jor ajs) Jakiego koloru są twoje oczy?

How old are you? (hał ołld ar ju) Ile masz lat? Dosłownie: Jaki stary jesteś?

How much is it? (hał macz yz yt) Ile to kosztuje?

* źródło: https://gramatykazafriko.weebly.com/2-czasownik-to-be-by263-w-czasie-tera378niejszym---przeczenia-i-pytania.html


Quizlet U2.3

Lesson 22

Topic: That's my T-shirt. Adjectives. /Dug's new suit.

Quizlet U2.2


Lesson 21

Topic: That's my T-shirt.

this – ten, ta, to  – używamy w liczbie pojedynczej, do określenia czegoś/kogoś co/kto jest blisko np ta czapka this cap

that – tamten, tamta, tamto – używamy także w liczbie pojedynczej, do określenia czegoś/kogoś co/kto jest daleko np tamta koszulka that T-shirt

these – te, ci – używamy w liczbie mnogiej, do określenia czegoś/kogoś kto jest blisko np te czapki  these caps

those – tamte, tamci – używamy w liczbie mnogiej, do określenia czegoś/kogoś co/kto jest daleko np tamte koszulki those T-shirts




Lesson 20
Topic: Omówienie i poprawa sprawdzianu.


Lesson 19

Topic: Clothes - vocabulary. Ubrania - wprowadzenie słownictwa.

Quizlet 2.1

Lesson 18

Topic:  Grammar and vocabulary test. Test gramatyczno-leksykalny z rozdziału 1.

Lesson 17

Topic: Revision. Powtórzenie materiału gramatyczno-leksykalnego z rozdziału 1.


Quizlet unit1.1 (klikamy przenosi na inną stronę gdzie ćwiczymy słówka)

Quizlet unit 1.2  (klikamy przenosi na inną stronę gdzie ćwiczymy słówka)

Quizlet 1.3 (klikamy przenosi na inną stronę gdzie ćwiczymy słówka)

Quizlet 1.5 (klikamy przenosi na inną stronę gdzie ćwiczymy słówka)

Gra 1 czasownik "to be" 

Gra 2 czasownik "to be"

Sprawdź się 1

Lesson 16

Topic: My best friend - listening and writing. Mój najlepszy przyjaciel - odbiór tekstów słuchanych i wypowiedź pisemna.

Lesson 15

Topic: This is my family album - reading. To mój album rodzinny - odbiór tekstów czytanych.

Lesson 14

Topic: Nice to meet you! - introductions. Miło Cię poznać - przedstawianie znajomych.

Lesson 13

Topic: To be negative. Czasownik to be w przeczeniach.

Lesson 12

Topic: The Terrific Two - Dug's family album; to be negative. Fantastyczna Dwójka - album rodzinny Dug'a; czasownik to be w przeczeniach.

Lesson 11

Topic: To be affirmative. Czasownik to be w zdaniach twierdzących.

Lesson 10

Topic: It's Granny's birthday! - possessive adjectives, to be affirmative. Urodziny Babci - zaimki dzierżawcze, czasownik to be w zdaniach twierdzących.

Lesson 9

Topic: Family - vocabulary. Rodzina - wprowadzenie słownictwa.

Lesson 8

Topic: Diagnoza szkolna. Dobry start.

Lesson 7

Topic: In the classroom - vocabulary. W klasie - utrwalenie słownictwa.

Lesson 6

Topic: In the classroom - vocabulary. W klasie - wprowadzenie słownictwa.

Lesson 5

Topic: Numbers and colours - vocabulary. Liczby i kolory - utrwalenie słownictwa.

Lesson 4

Topic:Numbers and colours - vocabulary. Liczby i kolory - wprowadzenie słownictwa.

Lesson 3

7th September 2020

Topic: How do you spell that?

Jak to przeliterować?

Hi! My name’s … .

(haj maj nejms)

Cześć! Mam na imię…

Skateboarding (skejtbording)

jazda na deskorolce

I’m in the UK.

 (ajm in de jukej)

Jestem w Wielkiej Brytanii.

I’m ten years old.

 (ajm ten jers ołld)

Mam 10 lat.

I love all sports.

 (aj law ol sports)

Kocham wszystkie sporty.

Now

 (nał)

Teraz

My hobby is making cupcakes.

(maj hoby iz mejking kapkejks)

Moim hobby jest robienie babeczek.

Really

 (ryli)

Naprawdę

Music

 (mjuzik)

Muzyka

I’m … .

 (ajm)

Jestem…. .

I’m from Spain.

 (ajm from spejn)

Jestem z Hiszpanii.

Maths

(matc)

Matematyka

My hobbies are computers and computer games. (maj hobis a kompjuters en kompjuters gejms)

Moim hobby są komputery I gry komputerowe.

But

 (bat)

Ale

We are Jen and Alex’s mum and dad.

(wi ar dżen en Aleksys mam en dad)

Jesteśmy mama I tatą Jen I Allexa.

What’s your name?

 (łoc jor nejm)

Jak masz na imię?

Girl and boy

 (gel an boj)

Dziewczyna I chłopak.

Box

 (boks)

Pudełko.

Sandwich

 (sandłicz)

Kanapka.

Table

(tejbyl)

Stół

Lion

(lajon)

Lew

Fish

 (fisz)

LL=double L

 (LL=dabyl L)

Say the alphabet

(sej di alphabet)

Powiedz alfabet.

What’s your surname?

( łoc jor sernejm)

Jak się nazywasz?

How do you spell that?

 (hał du ju spel dat)

Jak to przeliterować?

Hello

(heloł)

Cześć/ dzień dobry.

 

Praca domowa:

 w zeszycie ćwiczeń zadania: 1,2,3,4 ze strony 2. 

Dla chętnych zadanie 5 ze strony 2.

Lesson 2

4th September 2020

Topic: How do we learn English?

Jak uczymy się angielskiego?

 

 

Why do we learn English?

Dlaczego uczymy się angielskiego?

We learn English to:

Uczymy się angielskiego żeby:

 

travel

podróżować

meet friends

Spotykać się z przyjaciółmi

work

pracować

watch films

Oglądać filmy

listen to music

Słuchać muzyki

play games

Grać w gry

get good grades

Dostawać dobre oceny

read books

Czytać książki

Lesson 1

3rd September 2020

Topic: Lekcja organizacyjna.

Komentarze