IVa 2020/2021
Lesson Topic:What's the weather like? - speaking. Jaka jest pogoda? - opisywanie pogody
Lesson Topic: Question words. Pytania szczegółowe.
W języku angielskim występują dwa rodzaje pytań – pytania zamknięte, na które odpowiemy krótko – tak lub nie (yes or no), oraz pytania szczegółowe, które w języku angielskim nazywamy "wh questions". Poznaliśmy je ucząc się :to behave gotcanPresent SimpleĆwiczymy w Quizlet minimum 15 minut!
Pracujemy w quizlet- obowiązkowo minimum 15 minut :)-klikamy przenosi na stronę quizlet
link do strony jeżeli poniżej nie działa to klikamy tutaj
Przeczytaj tekst na stronie 100
Nagranie 3.29
Posłuchaj i przeczytaj jeszcze raz :)
Słuchaj i zatrzymuj i powtarzaj zdania.
Naucz się czytać.
Posłuchaj i powtórz.
Nagranie 3.30
Zrób zadnie 3 strona 100
Ułóż zdania w odpowiedniej kolejności tak, aby powstał dialog. Zapisz w zeszycie.
Posłuchaj i sprawdź swoją odpowiedź.
nagranie 3.31
Zapisz w zeszycie ramkę LOOK:
Zrób zadania w zeszycie ćwiczeń 1,2,3 i 4 za strony 63.
Ile kosztował bilet?
Budowa pytań | |||||
Do/Does | OSOBA + | CZASOWNIK + | RESZTA ZDANIA | Yes | No |
Do | I | like | bananas? | Yes, I do. | No, I don’t. |
Does | she | like | bananas? | Yes, she does. | No, she doesn’t. |
What do | you | like? | I like bananas. | ||
What does | she | like? | She likes bananas. |
Wykonaj ćwiczenia 1,2,3,4,5 na stronie 62 w zeszycie ćwiczeń.
Naucz się czytać - czytanka strona 98
|
OSOBA + | DON’T/ DOESN’T | +CZASOWNIK + | RESZTA ZDANIA |
I | DON’T | like | bananas. |
You | DON’T | like | bananas. |
She | DOESN’T | like | bananas. |
He | DOESN’T | like | bananas. |
It | DOESN’T | like | bananas. |
We | DON’T | like | bananas. |
You | DON’T | like | bananas. |
They | DON’T | like | bananas. |
My parents | DON’T | like | bananas. |
My sister | DOESN’T | like | bananas. |
Tom | DOESN’T | like | bananas. |
Mark | DOESN’T | like | bananas. |
Mark and Tom | DON’T | like | bananas. |
My cat | DOESN’T | like | milk. |
My cats | DON’T | like | milk. |
W zeszycie ćwiczeń zrób zadania: 1, 2, 3 na stronie 61.
Zaczynamy od powtórki:
Otwórz podręcznik na stronie 96.
A teraz posłuchaj i sprawdź.
Lesson 73
Posłuchaj i powtórz. (zadanie 2 strona 95)
W zeszycie ćwiczeń robimy zadania: 1,2,3,4 i 5 na stronie 60.
Lesson 68&69
4th March 2021
5th March 2021
Topic: My typical weekend - listening & writing . Mój typowy weekend - odbiór tekstów słuchanych.
Before - przed, zanim
Before I do my homework I study.
=
I study before I do my homework.
After - po, później
After I do my homework I play football.
=
I play football after I do my homework.
Wykonaj zadanie 7 na stronie 88 w podręczniku.
Wykonaj zadania 3 i 4 na stronie 55 w zeszycie ćwiczeń.
Lesson 67
Topic: A day with... Dreamtime Traveler! - reading. Dzień z… podróżnikiem - odbiór tekstu czytanego.
Wykonaj zadania 1,2,3,4 i 5 ze strony 54 w zeszycie ćwiczeń.
Przeczytaj tekst na stronie 87
Lesson 66
W lewym dolnym rogu, wybieracie różne tryby nauki. Na początek proszę wybrać fiszki i zapoznać się ze słownictwem.
Wykonaj zadania: 1 i 2 na stronie 53 w zeszycie ćwiczeń
Lesson 64,65
22nd February, 25th February
Topic: The Terrific Two- Dug's busy week; adverbs of frequency.
Always –zawsze | |||||
Usually – przeważnie, zazwyczaj | |||||
Often- często | |||||
Sometimes- czasami | |||||
Never – nigdy |
Osoba + | przysłówek częstotliwości + | czasownik + | reszta zdania |
I She | always always | have has | breakfast. breakfast. |
Osoba + | Czasownik „to be” (odmieniony, am, are, is) | przysłówek częstotliwości + | reszta zdania |
I She | am is | always always | late. late. |
Lesson 63
19th February 2021
https://www.youtube.com/watch?v=4OoUOhQ4CSc
Lesson 62
18th February 2021
Present Simple
I go to school. – (Ja) chodzę do szkoły.
I live in Warsaw. – Mieszkam w Warszawie.
I have got dark hair and blue eyes.- Mam ciemne włosy i niebieskie oczy.
Earth goes around the Sun. – Ziemia krąży wokół Słońca.
The match starts at 10 tomorrow. – Mecz zaczyna się jutro o 10.
Budowa zdań twierdzących
OSOBA + | CZASOWNIK + | RESZTA ZDANIA |
I | like | milk. |
You | like | milk. |
She | likes | milk. |
He | likes | milk. |
It | likes | milk. |
We | like | milk. |
You | like | milk. |
They | like | milk. |
My parents | like | milk. |
My sister | likes | milk. |
Tom | likes | milk. |
Mark | likes | milk. |
Mark and Tom | like | milk. |
My cat | likes | milk. |
My cats | like | milk. |
Przeczytaj, nie zapisuj, pomyśl:
Co zauważyłeś/zauważyłaś? Jaka jest zasada?
UInit 5
Lesson 49
Lesson 48 (online 24)
21st December 2020
Topic: Christmas.
Lesson 47 (online 23)
Lesson 46 (online 22)
17th December 2020
Topic: A personality quiz - reading. Test osobowości - odbiór tekstu czytanego.
Lesson 45 (online 21)
14th December 2020
Topic: Sorry about that! - speaking. Przepraszanie - wypowiedź ustna.
Lesson 44 (online 20)
11th December 2020
Topic: The Terrific Two - My favourite superhero!; questions with have got, possesive pronouns. Fantastyczna Dwójka - Mój ulubiony superbohater!; pytania z czasownikiem have got, zaimki dzierżawcze.
Lesson 43
10th December 2020
Topic: Czasownik have got w zdaniach twierdzących i przeczących, liczba mnoga rzeczowników.
Lesson 42 (online 19)
7th December 2020
Topic: I haven't got big feet! - have got , regular and irregular plural. Nie mam dużych stóp! - czasownik have got w zdaniach twierdzących i przeczących, liczba mnoga rzeczowników.
Lesson 41 (online 18)
4th December 2020
Topic: Face and hair - vocabulary. Jak wyglądam? - wprowadzenie słownictwa.
Lesson 40 (online 17)
3rd December 2020
Topic: Get Culture! Houses in the UK. Domy w Wielkiej Brytanii - elementy kultury.
Lesson 38 & 39 (online 15 & 16)
27th November 2020
30th November 2020
Topic: Revision.
Lesson 37 (online 14)
26th November 2020
Topic: My bedroom.
Lesson 36 (online 13)
23rd November 2020
Topic: A skateboarder's dream - reading. Marzenie deskorolkarza - odbiór tekstów czytanych.
W podręczniku: 1,2,3,4,5,6 ze strony 45
W zeszycie ćwiczeń: 1,2 i 3 ze strony 28
Lesson 35 (online 12)
20th November 2020
Topic: Where's the bathrom? - speaking. Gdzie jest łazienka? - rozmowa z zaproszonym gościem.
W podręczniku: 1,2,3,4 i 5 ze strony44
W zeszycie ćwiczeń: 1,2,3 ze strony 27
Lesson 34 (online 11)
19th November 2020
Topic: There is / there are in questions and negations./ Forma przecząca i pytania w konstrukcji there is / there are.
gry
W podręczniku 5,6,7 /43
W zeszycie ćwiczeń: 2,3,4,5/26
Lesson 33 (online 10)
15th November 2020
Topic: The Terrific Two - Dug and Coco; there is / there are in questions and negations. Fantastyczna Dwojka - Dug i Coco; forma przecząca i pytania w konstrukcji there is / there are.
W podręczniku:
1,2,3/42
4,5/43
W zeszycie ćwiczeń : 1/26
Lesson 31 & 32(online 8 & 9)
12th November 2020
13th November 2020
Topic: There's a phone on the sofa - there is / there are affirmative, prepositions of place. Telefon leży na sofie -konstrukcja there is / there are i przyimki opisujące położenie.
W zeszycie ćwiczeń:
zadanie 1 ze strony 25
Lesson 30 (online 7)
9th November 2020
Topic: House - vocabulary. Dom - wprowadzenie.
W podręczniku: 2,3,4,5,6 i 8 ze strony 39.
W zeszycie ćwiczeń: 1,2,3 ze strony 24.
Lesson 29 (online 6)
6th November 2020
Topic: Revision.
Lesson 28 (online 5)
5th November 2020
Topic: My favourite things- writing.
Ex.6 p.32
Ex.7 p.32
Ex. 1 p.34
Ex.2 p.34
Ex.3 p.34
Ex.4 p.34
Lesson 27 (online 4)
2nd November 2020
Topic: My favourite things - listening and writing. Moje ulubione rzeczy - odbiór tekstów słuchanych i wypowiedź pisemna.
Ex. 1 p.32
Ex.2 p.32
Ex.3 p.32
Ex.4 p.32
Ex.5 p.32
Ex.6 p.32
Ex.7 p.32
W zeszycie ćwiczeń: Ex.1,4 p.19
Sprawdź się L27 (online 4) dla chętnych
Lesson 26 (online3)
30th October 2020
Topic: Super backpack! - reading. Super plecak! - odbiór tekstów czytanych.
Ex.1 p.31
Ex.2 p.31
Ex.3 p.31
Ex.4 p.31
Sprawdź się L26 (online 3) OBOWIĄZKOWE
(klikamy w napis sprawdź się)
Lesson 25 (online2)
29th October 2020
Topic: What's your name? - speaking. Jak się nazywasz? - rozmawianie na temat danych personalnych.
Ex. 1 p.30
Ex.2 p.30
Ex.4 p.30
Zadania w zeszycie ćwiczeń: 1,2,3,4,5 ze strony 17
Lesson 24 (online1)
26 th October 2020
Topic: To be questions. Pytania z czasownikiem to be.
EX.4 p.29 (będziemy robić razem na lekcji online)
EX.6 p.29 (będziemy robić razem na lekcji online)
Ex.7 p.29 nagranie 1.43 (będziemy robić razem na lekcji online)
Ex.8 p.29 (będziemy robić razem na lekcji online)
Sprawdź się L 24 (obowiązkowe)
Lesson 23
Topic:The Terrific Two - Dug's new suit; to be questions. Fantastyczna Dwójka - nowy strój Dug'a; pytania z czasownikiem to be.
Czasownik ‘to be’ – pytania
Pytania z czasownikiem ‘to be’ tworzy się przez przestawienie: podmiot zdania, czyli kto albo co opisywane przez zdanie, zamienia się miejscami z formą czasownika ‘to be’ czyli am/is/are.
Przykłady:
Pytanie: Am I happy? (em aj hapi) Czy jestem szczęśliwy/szczęśliwa?
Pytanie: Is Joanna tired? Albo, kiedy wiemy już, o kim mowa, możemy zastąpić imię zaimkiem: Is she tired?
Na powyższe pytania można odpowiedzieć tak lub nie czyli yes (jes/noł), ale poprawniej jest dać krótką pełną odpowiedź, składającą się z zaimka odpowiadającemu podmiotowi zdania i odpowiedniej formy czasownika.
Yes, I am./ No, I'm not.
Yes, you are./ No you aren't.
Pytania, na które wymagana jest konkretna odpowiedź nazywa się pytaniami szczegółowymi. Zaczynają się one od słów lub wyrażeń pytających:
Who - Kto
Who are you? (hu ar ju) Kim jesteś? Dosłownie: Kto jesteś?
What - Co
What is the time? (łot yz tha tajm) Która godzina? Dosłownie: Co jest czas? a bardziej po polsku: Jaki jest czas? Częściej o godzinę pyta się: What time is it? Oba pytania znaczą to samo. Zarówno Who jak i What nie odmieniają się, więc czasami na polski będziemy tłumaczyć nie jako Kto i Co, tylko Kim, Jaki/Jaka/Jakie/Czemu itp.
Pytania zaczynające się od What is your(a w skrócie What’s (łots jor)) mogą się bardzo przydać, szczególnie początkującym. Można się zapytać o dane osobiste właśnie zaczynając pytania w ten sposób. Your znaczy twoje lub wasze. Przykłady:
What’s your
Where – Gdzie
Where are you? (łer ar ju) Gdzie jesteś?
How – Jak
How are you? (hał ar ju) Jak się masz? Dosłownie: jak jesteś?
Why – Dlaczego
Why are you sad? (łaj ar ju saad) Dlaczego jesteś smutny/smutna?
Which – Który/Która/Które
Which is better? (łycz yz betyr) Który jest lepszy?
Do słów pytających można dodać inne słowa tworząc bardziej konkretne wyrażenia pytające:
What colour are your eyes? (łot kolyr ar jor ajs) Jakiego koloru są twoje oczy?
How old are you? (hał ołld ar ju) Ile masz lat? Dosłownie: Jaki stary jesteś?
How much is it? (hał macz yz yt) Ile to kosztuje?
Lesson 22
Topic: That's my T-shirt. Adjectives. /Dug's new suit.
Lesson 21
Topic: That's my T-shirt.
this – ten, ta, to – używamy w liczbie pojedynczej, do określenia czegoś/kogoś co/kto jest blisko np ta czapka this cap
that – tamten, tamta, tamto – używamy także w liczbie pojedynczej, do określenia czegoś/kogoś co/kto jest daleko np tamta koszulka that T-shirt
these – te, ci – używamy w liczbie mnogiej, do określenia czegoś/kogoś kto jest blisko np te czapki these caps
those – tamte, tamci – używamy w liczbie mnogiej, do określenia czegoś/kogoś co/kto jest daleko np tamte koszulki those T-shirts
Lesson 19
Topic: Clothes - vocabulary. Ubrania - wprowadzenie słownictwa.
Lesson 18
Topic: Grammar and vocabulary test. Test gramatyczno-leksykalny z rozdziału 1.
Lesson 17
Topic: Revision. Powtórzenie materiału gramatyczno-leksykalnego z rozdziału 1.
Quizlet unit1.1 (klikamy przenosi na inną stronę gdzie ćwiczymy słówka)
Quizlet unit 1.2 (klikamy przenosi na inną stronę gdzie ćwiczymy słówka)
Quizlet 1.3 (klikamy przenosi na inną stronę gdzie ćwiczymy słówka)
Quizlet 1.5 (klikamy przenosi na inną stronę gdzie ćwiczymy słówka)
Lesson 16
Topic: My best friend - listening and writing. Mój najlepszy przyjaciel - odbiór tekstów słuchanych i wypowiedź pisemna.
Lesson 15
Topic: This is my family album - reading. To mój album rodzinny - odbiór tekstów czytanych.
Lesson 14
Topic: Nice to meet you! - introductions. Miło Cię poznać - przedstawianie znajomych.
Lesson 13
Topic: To be negative. Czasownik to be w przeczeniach.
Lesson 12
Topic: The Terrific Two - Dug's family album; to be negative. Fantastyczna Dwójka - album rodzinny Dug'a; czasownik to be w przeczeniach.
Lesson 11
Topic: To be affirmative. Czasownik to be w zdaniach twierdzących.
Lesson 10
Topic: It's Granny's birthday! - possessive adjectives, to be affirmative. Urodziny Babci - zaimki dzierżawcze, czasownik to be w zdaniach twierdzących.
Lesson 9
Topic: Family - vocabulary. Rodzina - wprowadzenie słownictwa.
Lesson 8
Topic: Diagnoza szkolna. Dobry start.
Lesson 7
Topic: In the classroom - vocabulary. W klasie - utrwalenie słownictwa.
Lesson 6
Topic: In the classroom - vocabulary. W klasie - wprowadzenie słownictwa.
Lesson 5
Topic: Numbers and colours - vocabulary. Liczby i kolory - utrwalenie słownictwa.
Lesson 4
Topic:Numbers and colours - vocabulary. Liczby i kolory - wprowadzenie słownictwa.
Lesson 3
7th September 2020
Topic: How do you spell that?
Jak to przeliterować?
Hi! My name’s … . (haj maj nejms) Cześć! Mam na imię… |
Skateboarding (skejtbording) jazda na deskorolce |
I’m in the UK. (ajm in de jukej) Jestem w Wielkiej Brytanii. |
I’m ten years old. (ajm ten jers ołld) Mam 10 lat. |
I love all sports. (aj law ol sports) Kocham wszystkie sporty. |
Now (nał) Teraz |
My hobby is making cupcakes. (maj hoby iz mejking
kapkejks) Moim hobby jest robienie
babeczek. |
Really (ryli) Naprawdę |
Music (mjuzik) Muzyka |
I’m … . (ajm) Jestem…. . |
I’m from Spain. (ajm from spejn) Jestem z Hiszpanii. |
Maths (matc) Matematyka |
My hobbies are computers and computer games. (maj hobis a kompjuters en
kompjuters gejms) Moim hobby są komputery I gry
komputerowe. |
But (bat) Ale |
We are Jen and Alex’s mum and dad. (wi ar dżen en Aleksys mam en dad) Jesteśmy mama I tatą Jen I
Allexa. |
What’s your name? (łoc jor nejm) Jak masz na imię? |
Girl and boy (gel an boj) Dziewczyna I chłopak. |
Box (boks) Pudełko. |
Sandwich (sandłicz) Kanapka. |
Table (tejbyl) Stół |
Lion (lajon) Lew |
Fish (fisz) |
LL=double L (LL=dabyl L) |
Say the alphabet (sej di alphabet) Powiedz alfabet. |
What’s your surname? ( łoc jor sernejm) Jak się nazywasz? |
How do you spell that? (hał du ju
spel dat) Jak to przeliterować? |
Hello (heloł) Cześć/ dzień dobry. |
Praca domowa:
w zeszycie ćwiczeń zadania: 1,2,3,4 ze strony 2.
Dla chętnych zadanie 5 ze strony 2.
Lesson 2
4th September 2020
Topic: How do we learn English?
Jak uczymy
się angielskiego?
Why do we learn English?
Dlaczego uczymy się angielskiego?
We learn English to:
Uczymy się angielskiego żeby:
travel |
podróżować |
meet friends |
Spotykać się z
przyjaciółmi |
work |
pracować |
watch films |
Oglądać filmy |
listen to music |
Słuchać muzyki |
play games |
Grać w gry |
get good grades |
Dostawać dobre
oceny |
read books |
Czytać książki |
Lesson 1
3rd September 2020
Topic: Lekcja organizacyjna.
Komentarze
Prześlij komentarz