1a i 1b 2020/2021
Unit 8
Lesson 3
Język angielski | Przybliżona wymowa | Język angielski |
Kite | Kajt | Latawiec |
Ball | Bol | Piłka |
Fish | Fisz | Ryba |
Bird | Beerd | Ptak |
Apple | Apyl | Jabłko |
Mouse | Małs | Mysz |
Mice | Majs | Myszy |
Boat | Bołt | Łódka |
Sandwich | Sandłicz | Kanapka |
Cheese | cziiz | Ser |
Pear | Per | Gruszka |
Bread | Bred | Chleb |
Lesson 2
Quizlet - uczymy się- klikamy przenosi na inną stronę
W zeszycie ćwiczeń zrób zadanie 3 i 4 na stronie 61
Język angielski | Przybliżona wymowa | Język angielski |
dog | dog | pies |
mouse | małs | mysz |
duck | dak | kaczka |
bird | beed | ptak |
rabbit | rabit | królik |
cat | kat, ket | kot |
I’ve got | Ajv got | mam |
What’s this..? | Łoc dys? | Co to jest? |
Unit 7
Lesson 4
19th April 2021
Lesson 3
15th April 2021
Zapraszam do mieszania kolorów, przygotuj farby lub kredki świecowe wylosuj kolor i dodaj kolejny, zobacz jaki kolor powstał :)
HAVE FUN AND MIX THE COLOURS
Język angielski | Przybliżona wymowa | Język angielski |
coat | kołt | płaszcz, kurtka |
shoes | szuz | buty |
sweater | słete | sweter |
t-shirt | tiszet | koszulka |
I’m wearing… | Ajm łering | Mam na sobie/ Urany/a jestem w |
W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadanie 3 i 4 ze strony 53.
nagranie do zadania 3
Zapraszam do ćwiczeń online:
Słownictwo do opanowania:
Język angielski | Przybliżona wymowa | Język angielski |
dress | dres | sukienka |
skirt | sket | spódniczka |
shirt | szet | koszula |
trousers | trałzez | spodnie |
boots | buts | buty za kostkę |
hat | hat | kapelusz, czapka |
put on | put on | załóż |
Głośno powtarzamy
wierszyk do dzisiejszej lekcji
A pamiętacie to? Miłego oglądania i słuchania:)
Eater
Unit 6
My house
liveworksheets.com
Unit 5
My body
Lesson 33 (online 14)
Topic: Revision unit 3.
Lesson 32 (online 13)
Topic: Christmas.
Lesson 31 (online 12)
Topic: Christmas. Lekcja kulturowa.
Lesson 30 (online 11)
Topic: Christmas. Lekcja kulturowa.
Lesson 28 & 29 (online 9 & 10)
Topic: Revision.
Lesson 27 (online 8)
Topic: Look! It's a seed. Cykl rozwoju jabłka.
1. Bardzo
ważne są poniższe zwroty:
It's a big tree. (To jest duże
drzewo.)
It's a small tree. (To jest małe drzewo.)
It's brown. (Jest brązowe.)
Plant the seed. (Zasiej nasionka.)
How many apples can you see? (Ile
jabłek widzisz?)
Is it big? (Czy to jest duże?)
Lesson 26 (online 7)
Topic: Story time. Słuchanie historyjki.
W zeszycie ćwiczeń zadania 9 i 10 ze strony 32.
Lesson 25 (online 6)
Topic: I like chicken and I like eggs. Nauka piosenki.
like chicken and I like eggs.
Mmm, delicious! (x2)
I like apples and I like milk.
Mmm, delicious! (x2)
Do you like chicken? Do you like eggs?
Do you like apples and milk?
I don’t like chicken. I don’t like eggs.
I don’t like apples or milk.
I like pears and I like cheese.
Mmm, delicious! (x2)
I like bread and I like cake.
Mmm, delicious! (x5)
Lesson 24 (online 5)
Topic: I like apples. Nauka nazw produktów spożywczych.
Słownictwo do opanowania:
Food |
fud |
jedzenie |
I
like |
aj
lajk |
Lubię |
I
don’t like |
aj
dont lajk |
Nie
lubię |
apples |
apyls |
Jabłka |
bananas |
bananaz |
Banany |
cake |
kejk |
Ciasto |
cheese |
czis |
Ser |
chicken |
cziken |
Kurczak |
eggs |
egz |
Jajka |
meat |
mit |
Mięso |
milk |
milk |
Mleko |
pears |
pers |
Gruszki |
pizza |
pica |
Pizza |
sandwiches |
sandłiczys |
Kanapki |
spaghetti |
spageti |
Spaghetti |
water |
łoter |
Woda |
bread |
bred |
chleb |
My
favourite |
Maj
fejwryt |
Mój
ulubiony |
|
|
|
W podręczniku 3 i 4 z 29.
Narysuj w zeszycie
produkty spożywcze, które lubisz i te których nie lubisz.
Podpisz obrazki
zdaniami (minimum 4) np.:
I like apples.
I don’t like pizza.
Lesson 23 (online 4)
Topic: Chant I like chicken. Nauka rymowanki.
Słownictwo do opanowania:
Lesson 22 (online 3)
Topic: Revision. Powtórzenie poznanego słownictwa.
Samoocena Unit 3 J
pisownia |
wymowa |
znaczenie |
Umiem J |
Jeszcze ćwiczę |
toys |
tojs |
zabawki |
|
|
a
train |
e
trejn |
pociąg |
|
|
a
ball |
e
bol |
piłka |
|
|
a
doll |
e
dol |
lalka |
|
|
a
boat |
e
bołt |
łódka |
|
|
a
car |
e
kar |
samochód |
|
|
a
cowboy |
e
kałboj |
kowboj |
|
|
a
dinosaur |
e
dajnozo |
dinozaur |
|
|
a
train |
e trejn |
pociąg |
|
|
a
yo-yo |
e
jojo |
jo-jo |
|
|
a
kite |
e
kajt |
latawiec |
|
|
a
teddy bear |
e
tediber |
pluszowy miś |
|
|
a robot |
e rołbot |
robot |
|
|
a scooter |
e skuter |
hulajnoga |
|
|
a bike |
e bajk |
rower |
|
|
circle |
seekyl |
Koło |
|
|
rectangle |
rektangyl |
Prostokąt |
|
|
square |
skłe |
Kwadrat |
|
|
triangle |
traiangyl |
trójkąt |
|
|
clap |
klap |
Klaskać |
|
|
stamp |
stamp |
Tupać |
|
|
Touch
the ground |
Tacz de graund |
Dotknąć
podłogi |
|
|
Turn
around |
Teen eraund |
Obrócić
się |
|
|
Look
at the kites! |
Luk at de kajts |
Popatrz
na te latawce! |
|
|
Go! |
goł |
Idź! |
|
|
Look
out! |
Luk aut |
Uważaj! |
|
|
My
(kite). |
Maj kajt |
Mój
(latawiec) |
|
|
small |
smol |
mały/mała |
|
|
big |
big |
duży/duża |
|
|
colours (black, blue, brown, green, grey, orange, pink,
purple, red, white, yellow) |
kolors (blek, blu, brałn,
grin, grej, oryndż, pink, perpyl, red, łajt, jeloł) |
kolory (czarny, niebieski, brązowy,
zielony, szary, pomarańczowy, różowy, fioletowy, czerwony, biały, żółty) |
|
|
numbers
(1-10) |
nambers |
liczby (od 1 do 10) |
|
|
yes |
jes |
tak |
|
|
no |
noł |
nie |
|
|
It
is |
yt
iz |
to jest |
|
|
It’s |
ytc |
to jest |
|
|
It
isn’t |
yt
izynt |
to nie jest |
|
|
Is
it …? |
yzyt |
czy to jest |
|
|
Lesson 21 (online 2)
Topic: It's a circle. Opisywanie kształtów.
Lesson 20 (online1)
Topic: Story time. Słuchanie historyjki.
HISTORYJKA
Opis wydarzeń: Myszka Miki i Myszka Minnie bawią się z psem
Pluto w parku. Miki rzuca Pluto piłeczkę. Pluto, w pogoni za
piłką, zaplątuje się w latawiec pewnej dziewczynki i wpada do
jeziorka.
Lesson 19
Topic: Toys, toys. Nauka piosenki.
Rozdział 3: Piosenka
Refren:
Toys, toys! Listen to the song!
Toys, toys! Dance, dance, dance!
(x2)
One, two, three, clap, clap, clap. (3 klaśnięcia)
Four, five, six, stamp, stamp, stamp. (3 tupnięcia)
Seven, eight, turn around.
Nine, ten, touch the ground.
(Refren)
Lesson 18
Topic: It’s a boat. Nauka nazw zabawek.
Rozdział 3: Rymowanka 3
One, two, three, four, five. (x3)
Six, seven, eight, nine, ten. (x3)
Lesson 17
Topic: Chant Toys, toys, toys. Nauka rymowanki.
Rozdział 3: Rymowanka 1:
Toys, toys, toys. Come and look at my toys.
A cowboy, car and doll.
A big dinosaur.
A spaceman and a ball.
Toys, toys, toys. Come and look at my toys.
pisownia |
Przybliżona wymowa |
znaczenie |
toys |
tojs |
zabawki |
a
train |
e
trejn |
pociąg |
a
ball |
e
bol |
piłka |
a
doll |
e
dol |
lalka |
a
boat |
e
bołt |
łódka |
a
car |
e
kar |
samochód |
a
cowboy |
e
kałboj |
kowboj |
a
dinosaur |
e
dajnozo |
dinozaur |
a
train |
e trejn |
pociąg |
a
yo-yo |
e
jojo |
jo-jo |
a
kite |
e
kajt |
latawiec |
a
teddy bear |
e
tediber |
pluszowy miś |
Zadania w zeszycie ćwiczeń:
1,2 ze strony 20
3,4 ze strony 21
Lesson
Topic: Sprawdzian wiadomości z rozdziału 2.
Lesson 16
Topic: Halloween.
Zadania w zeszycie ćwiczeń:
1,2 ze strony 70
Lesson 15
Topic:15. Revision. Powtórzenie poznanego słownictwa.
Lesson 14
Topic: Describing animals.
zadania w zeszycie ćwiczeń: 10 i 11 ze strony 17;
12 i 13 ze strony 18
Lesson 14
Topic: Story time. Słuchanie historyjki.
HISTORYJKA
Opis wydarzeń: Myszka Miki i Myszka Minnie są na safari. Miki
ogląda zwierzęta, a Minnie, zmęczona upałem, opiera się o „skałę”,
która okazuje się słoniem. Oburzony słoń oblewa Minnie wodą.
Rozdział 2: Historyjka
1 Mickey: Hey, Minnie! Look at the animals!
Minnie: Oooh! Animals!
2 Mickey: Look! It’s a hippo! And a giraffe!
Minnie: Oh yes, a hippo and a giraffe!
3 Mickey: And a zebra! Oh, Minnie, this is fun!
Minnie: Yes … a zebra …
4 Minnie: (trąbienie słonia) Aahhh!
Mickey: What’s that? A bird?
5 Minnie: No! It’s big and it’s grey.
6 Mickey: Oh, it’s an elephant!
Minnie: Yes, an elephant.
FILM NA DVD
Zachęcam do obejrzenia nagrania na płycie DVD New
English Adventure 1 – odcinek 1.
Zadania w zeszycie ćwiczeń 8 i 9 na stronie 16.
Lesson 13
Topic: It isn't purple. Nauka piosenki.
Słownictwo do opanowania:
Język
angielski |
Przybliżona wymowa |
Język polski |
It isn’t |
Yt yzynt |
To nie jest |
What is it? |
Łot yzyt? |
Co to? |
Black |
Blak |
czarny |
White |
Łajt |
biały |
Grey |
Grej |
szary |
Piosenka
w tym rozdziale związana jest z obrazkiem na stronach 14-15 podręcznika, na którym przedstawione są różne zwierzęta.
Piosenka opisuje troje zwierząt z obrazka i zachęca słuchających do podawania odpowiednich nazw (żyrafa, zebra i nosorożec).
Rozdział 2: Piosenka:
It isn’t purple. It isn’t green. It’s yellow and brown.
What is it? What is it? What is it? It’s a giraffe!
It isn’t pink. It isn’t red. It’s black and white.
What is it? What is it? What is it? It’s a zebra!
It isn’t orange. It isn’t blue. It’s grey, all grey.
What is it? What is it? What is it? It’s a rhino!
Zadania w zeszycie ćwiczeń: 5 i 6 ze strony 14
Lesson 12
Topic: Numbers 1-5. Nauka liczb 1-5.
Słownictwo do
opanowania:
Język
angielski |
Przybliżona wymowa |
Język polski |
One |
Łan |
1 |
Two |
Tu |
2 |
Three |
Frii |
3 |
Four |
For |
4 |
Five |
Fajf |
5 |
How many? |
Hał meni? |
Ile? |
Rozdział 2: Rymowanka 2:
One, two, three, four, five. (x3)
Zadania w zeszycie ćwiczeń: 3,4 ze strony 13 oraz 7 ze strony 15.
Lesson 11
Topic: Chant Listen to the animals! Nauka rymowanki.
Rymowanka w tym rozdziale związana jest z obrazkiem na stronie 12 podręcznika i wprowadza angielskie nazwy zwierząt:
lion (lew), elephant (słoń), giraffe (żyrafa), zebra (zebra), rhino (nosorożec) i hippo (hipopotam). Rymowanka zachęca dzieci,
aby wsłuchały się w odgłosy, jakie wydają zwierzęta.
Słownictwo do opanowania:
Język
angielski |
Przybliżona wymowa |
Język polski |
bird |
berd |
ptak |
elephant |
elefent |
słoń |
giraffe |
dżiraf |
żyrafa |
hippo |
hipoł |
hipopotam |
lion |
lajon |
lew |
rhino |
rajnoł |
nosorożec |
zebra |
zebra |
zebra |
Listen to the animals! |
Lysyn tu di animals! |
Posłuchaj zwierząt! |
It’s a |
Yc e |
To jest |
Rozdział 2: Rymowanka 1:
Refren:
Listen to the animals, the animals, the animals! (x2)
Listen! (ryk lwa) It’s a lion. A lion.
Listen! (trąbienie słonia) It’s an elephant. An elephant.
(Refren)
Listen! (odgłos żyrafy żującej liście) It’s a giraffe. A giraffe.
Listen! (parskanie zebry) It’s a zebra. A zebra.
(Refren)
Listen! (nawoływanie nosorożca) It’s a rhino. A rhino.
Listen! (porykiwanie hipopotama) It’s a hippo. A hippo.
(Refren)
Zadania w zeszycie ćwiczeń: 1,2 ze strony 12.
Lesson 10
Topic: Sprawdzian
wiadomości z rozdziału 1.
Klasa 1a sprawdzian –
5.10.2020
Klasa 1b sprawdzian –
6.10.2020
Lesson 9
Topic: Revision.
Powtórzenie poznanego słownictwa.
SŁOWNICTWO
Nowe słowa i wyrażenia prezentowane
oraz ćwiczone na lekcjach:
Części twarzy |
ears eyes face hair mouth nose |
uszy oczy twarz włosy usta nos |
Kolory |
brown orange pink purple |
brązowy pomarańczowy różowy fioletowy |
Słowa |
happy sad big small flower |
szczęśliwy smutny duży mały kwiat |
Wyrażenia i
zwroty |
This is my (face). My (blue) (eyes). I’m (happy). (Pink) flowers. Are you (sad)? Thank you! Oh, my (nose)! It’s (big). A (big) (book). |
To jest moja
(twarz). Moje
(niebieskie) oczy. Jestem
(szczęśliwy). (Różowe) kwiaty.
Czy jesteś
(smutny)? Dziękuję! Och, mój (nos)! To jest (duże). (Duża)
(książka). |
Zadania w zeszycie ćwiczeń (większość będzie wykonana w klasie na zajęciach):
9,10 ze strony 8
11,12 ze strony 9
13,14 ze strony 10
15,16 ze strony 11
3,4 ze strony 72
Lesson 8
Topic: A big book. Opisywanie
rozmiarów przedmiotów.
Słownictwo do opanowania:
Język
angielski |
Przybliżona wymowa |
Język polski |
big |
big |
duży |
small |
smol |
mały |
book |
buk |
książka |
flower |
flałer |
kwiatek |
face |
fejs |
twarz |
nose |
nołs |
nos |
pencil |
pensil |
ołówek |
Zadania w zeszycie ćwiczeń:
1,2 ze strony 71
Lesson 7
Topic: Story time. Słuchanie historyjki.
HISTORYJKA
Opis wydarzeń: Myszka Miki wręcza kwiaty Myszce
Minnie, ale okazuje się, że Minnie ma na nie alergię.
Rozdział 1: Historyjka:
1 Mickey: Hi, Minnie! Minnie: Oh hello, Mickey!
2 Minnie: Oooh! Flowers! Pink flowers! Thank you!
3 Minnie: Mmm… Oh, my
nose…!
4 Minnie: And my eyes…!
5 Mickey: Minnie? Are you sad?
6 Minnie: No, it’s the flowers! Achoo! I’m happy!
Słownictwo do opanowania:
Język
angielski |
Przybliżona wymowa |
Język polski |
Hi |
haj |
Cześć |
hello |
heloł |
Cześć/ dzień dobry |
Flowers |
flałers |
kwiaty |
Thank you |
Fenk ju |
dziękuję |
ćwiczenia - pisanie po śladzie
Ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń:
7,8 ze strony 7
Lesson 6
Topic: Everything's great. Nauka piosenki.
Piosenka w tym rozdziale opowiada o dwóch grupach
bohaterów, z których jedna jest wesoła, a druga smutna. Dzieci uczą się słów: happy
(szczęśliwy) i sad (smutny). W pierwszej zwrotce piosenki grupa
bohaterów wiwatuje i śpiewa o tym, że wszystko idzie wspaniale, a oni są szczęśliwi.
W drugiej zwrotce inna grupa śpiewa o tym, że są smutni. Pod koniec piosenki
wszyscy razem wiwatują i radośnie śpiewają.
Język
angielski |
Przybliżona wymowa |
Everything’s great. We’re happy today, happy today, happy today. Everything’s great. We’re very happy. Hooray, hooray, hooray, hooray! Everything’s bad. We’re sad today, sad today, sad today! Everything’s bad, we’re very sad. Boo-hoo! Boo-hoo! Boo-hoo! Boo-hoo! Everything’s
great. We’re happy today, happy today, happy today. Everything’s great. We’re very happy. Hooray, hooray, hooray, hooray! Hooray!
|
Ewrifing grejt Łir hapi tudej, hapi tudej, hapi tudej Ewryfing grejt łir hapi Hurej, hurej, hurej, hurej! Ewryfing bad Łir sad
tudej, sad tudej, sad tudej! Ewryfing bad, łir wery sad. Buhu buhu buhu
buhu
|
Słownictwo do opanowania:
Język
angielski |
Przybliżona wymowa |
Język polski |
Hooray |
hurej |
hura |
happy |
hapi |
szczęśliwy |
sad |
sad |
smutny |
bad |
bad |
Źle, zły |
great |
grejt |
wspaniale |
today |
tudej |
dzisiaj |
Zadania w zeszycie ćwiczeń:
5,6 ze strony 6
Lesson 5
Topic: My red mouth. Nauka nazw kolorów.
Język
angielski |
Przybliżona wymowa |
Język polski |
orange |
orendż |
pomarańczowy |
purple |
perpyl |
fioletowy |
pink |
pink |
różowy |
brown |
brałn |
brązowy |
I’m… |
ajm |
Jestem… |
My red
mouth |
Maj red małf |
Moje czerwone usta |
My blue
eyes |
Maj blu ajs |
Moje niebieskie oczy |
My brown
hair |
Maj brałn her |
Moje brązowe włosy |
Gra 2 (klikamy przenosi na inną stronę)
Lesson 4
Topic: Chant My eyes. Nauka rymowanki.
Słownictwo do opanowania:
Język
angielski |
Przybliżona wymowa |
Język polski |
eyes |
ajs |
oczy |
ears |
iers |
uszy |
mouth |
małf |
usta |
nose |
nołs |
nos |
face |
fejs |
twarz |
hair |
her |
włosy |
my |
maj |
Mój, moje |
This
is … |
Dys iz |
To jest |
My eyes,
my ears, my mouth, my nose. This
is my face and this is my hair. |
Maj ajs, maj iers, maj
małf, maj nołs. Dys iz maj fejs an dys iz maj her. |
Moje oczy, moje uszy, moje usta, mój
nos. To jest moja twarz i to są moje włosy. |
zadania w zeszycie ćwiczeń: 1,2 ze strony 4.
Lesson 3
Topic: Colours. Kolory.
Słownictwo do opanowania:
Język
angielski |
Przybliżona wymowa |
Język polski |
blue |
blu |
niebieski |
green |
grin |
zielony |
red |
red |
czerwony |
yellow |
jeloł |
żółty |
Lesson 2
Topic: Hello, Goodbye. Witanie się.
Słownictwo do opanowania:
Język
angielski |
Przybliżona wymowa |
Język polski |
Hello |
heloł |
Cześć, dzień dobry |
children |
czildren |
dzieci |
3,2,1
(three, two, one) |
Fri,tu,łan |
3,2,1 |
everyone |
ewriłan |
wszyscy |
goodbye |
gudbaj |
Do widzenia |
10,9,8
(ten, nine, eight) |
Ten, najn, ejt |
10,9,8 |
pen |
pen |
długopis |
pencil |
pensil |
ołówek |
pencil
case |
Pensil kejs |
piórnik |
bag |
bag |
Plecak, torba |
book |
buk |
książka |
rubber |
raber |
Gumka do ścierania |
ruler |
rule |
linijka |
crayon |
krejon |
kredka |
sharpener |
szarpne |
temperówka |
Lesson 1
Topic: Lekcja organizacyjna.
Komentarze
Prześlij komentarz