1a i 1b 2020/2021

Unit 8

Lesson 3

6/10.05.2021
Topic: A party, a party! Hooray, hooray! Nauka piosenki.



Słownictwo do opanowania:
Język angielski
Przybliżona wymowa
Język angielski
Kite
Kajt
Latawiec
Ball
Bol
Piłka
Fish
Fisz
Ryba
Bird
Beerd
Ptak
Apple
Apyl
Jabłko
Mouse
Małs
Mysz
Mice
Majs
Myszy
Boat
Bołt
Łódka
Sandwich
Sandłicz
Kanapka
Cheese
cziiz
Ser
Pear
Per
Gruszka
Bread
Bred
Chleb
W zeszycie ćwiczeń zrób zadanie 7 i 8 na stronie 63 oraz 9 i 10 na stronie 64.





 L
esson 2


Topic: It’s a fish. Nauka nazw zwierząt domowych.







Quizlet  - uczymy się- klikamy przenosi na inną stronę







W zeszycie ćwiczeń zrób zadanie 3 i 4 na stronie 61



Lesson 1

Topic: Chant I've got a dog. Nauka rymowanki.


Słownictwo do opanowania:
Język angielski
Przybliżona wymowa
Język angielski
dog
dog
pies
mouse
małs
mysz
duck
dak
kaczka
bird
beed
ptak
rabbit
rabit
królik
cat
kat, ket
kot
I’ve got
Ajv got
mam
What’s this..?
Łoc dys?
Co to jest?


W zeszycie ćwiczeń zrób zadanie 1 i 2 na stronie 60.
Zapraszam do gier klikamy w napis "gra" i przenosi na inną stronę 
gra1- czytanie i dopasowywanie 
gra 2- słuchanie i dopasowywanie
gra 3-wykreślanka



Unit 7

Lesson 4

19th April 2021

Topic: Story time. Słuchanie historyjki.


Dzisiaj utrwalamy poznane słownictwo, korzystamy z gier zamieszczonych przy wcześniejszych lekcjach. 



W zeszycie ćwiczeń zrób zadania 7i8 strona 55 oraz 9 i 10 na stronie 56

Lesson 3

15th April 2021

Topic: Red and yellow, orange and green. Nauka piosenki.




piosenka
nagranie do zadania 5




Zapraszam do mieszania kolorów, przygotuj farby lub kredki świecowe wylosuj kolor i dodaj kolejny, zobacz jaki kolor powstał :)

HAVE FUN AND MIX THE COLOURS




Lesson 2
12th/13th April 2021 
Topic: I'm wearing a blue T-shirt. Nauka nazw ubrań.


Słownictwo do opanowania:

Język angielski
Przybliżona wymowa
Język angielski
coat
kołt
płaszcz, kurtka
shoes
szuz
buty
sweater
słete
sweter
t-shirt
tiszet
koszulka
I’m wearing…


Ajm łering
Mam na sobie/ Urany/a jestem w

W zeszycie ćwiczeń wykonaj zadanie 3 i 4 ze strony 53.
nagranie do zadania 3

Zapraszam do ćwiczeń online:

 



Lesson 1
8.04.2021
Topic: Chant Put on your trousers. Nauka wierszyka.



Słownictwo do opanowania:
Język angielski
Przybliżona wymowa
Język angielski
dress
dres
sukienka
skirt
sket

spódniczka

shirt
szet
koszula
trousers
trałzez
spodnie
boots


buts
buty za kostkę
hat

hat
kapelusz, czapka
put on
put on
załóż

Głośno powtarzamy
wierszyk do dzisiejszej lekcji

podkład do wierszyka do dzisiejszej lekcji 

W zeszycie ćwiczeń zrób zadanie 1 i 2 na stronie 52.

  A pamiętacie to? Miłego oglądania i słuchania:)


Eater


W podręczniku na stronie 70, przeczytaj słownictwo, przerysuj do zeszytu, podpisz obrazki.
W zeszycie ćwiczeń na stronie 69, wykonaj zadanie 1 i 2.



Vocabulary/Słownictwo:

Easter eggs /iste egs/ jajka wielkanocne
lamb/ lam/ owieczka
chick/czik/ kurczątko
rabbit/ rabit/ królik
flower/ flałer/ kwiatek



  

Unit 6

My house












Unit 5 

My body

Dictionary

Ćwiczenia










słownictwo quizlet

gry


Lesson 33 (online 14)

Topic: Revision unit 3.

ćwiczenia


Lesson 32 (online 13)

Topic: Christmas.






Lesson 31 (online 12)

Topic: Christmas. Lekcja kulturowa.









Lesson 30 (online 11)

Topic: Christmas. Lekcja kulturowa.





Lesson 28 & 29 (online 9 & 10)

Topic: Revision.

gry

piosenki

Lesson 27 (online 8)

Topic: Look! It's a seed. Cykl rozwoju jabłka.

1.     Bardzo ważne są poniższe zwroty:

It's a big tree. (To jest duże drzewo.)

It's a small tree. (To jest małe drzewo.)

It's brown.  (Jest brązowe.)

Plant the seed. (Zasiej nasionka.)

How many apples can you see? (Ile jabłek widzisz?)

 Is it big? (Czy to jest duże?)

Quizlet








Lesson 26 (online 7) 

Topic: Story time. Słuchanie historyjki.






W zeszycie ćwiczeń zadania 9 i 10 ze strony 32.


Lesson 25 (online 6)

Topic: I like chicken and I like eggs. Nauka piosenki.

like chicken and I like eggs.

Mmm, delicious! (x2)

I like apples and I like milk.

Mmm, delicious! (x2)

Do you like chicken? Do you like eggs?

Do you like apples and milk?

I don’t like chicken. I don’t like eggs.

I don’t like apples or milk.

I like pears and I like cheese.

Mmm, delicious! (x2)

I like bread and I like cake.

Mmm, delicious! (x5)

gry

Lesson 24 (online 5)

Topic:  I like apples. Nauka nazw produktów spożywczych.

Słownictwo do opanowania:

Food

fud

jedzenie

I like

aj lajk

Lubię

I don’t like

aj dont lajk

Nie lubię

apples

apyls

Jabłka

bananas

bananaz

Banany

cake

kejk

Ciasto

cheese

czis

Ser

chicken

cziken

Kurczak

eggs

egz

Jajka

meat

mit

Mięso

milk

milk

Mleko

pears

pers

Gruszki

pizza

pica

Pizza

sandwiches

sandłiczys

Kanapki

spaghetti

spageti

Spaghetti

water

łoter

Woda

bread

bred

chleb

My favourite

Maj fejwryt

Mój ulubiony

 

 

 


W podręczniku 3 i 4 z 29.
W zeszycie ćwiczeń 3 z 29, 5 z 30.

Praca domowa:
W zeszycie ćwiczeń 4 z 29, 6 z 30

Narysuj w zeszycie produkty spożywcze, które lubisz i te których nie lubisz.

Podpisz obrazki zdaniami (minimum 4) np.:

I like apples.

I don’t like pizza.

GRA









Lesson 23 (online 4)

Topic: Chant I like chicken. Nauka rymowanki.

FILM I BOHATEROWIE

Rozdział 4 jest oparty na filmie „Zakochany kundel II: Przygody Chapsa” (Lady and The Tramp II: Scamp’s Adventure). Bohaterami filmu są: szczeniak Chaps (Scamp), jego przyjaciółka Lili (Angel) oraz Buster (przywódca psów podwórkowych). Jest to kontynuacja klasycznego filmu z 1955 roku. Lady i Tramp wychowują swoje szczenięta, z których najbardziej kłopotliwy jest Chaps. Żądny przygód piesek ucieka z domu. Na ulicy poznaje Lili, a wraz z nią inne bezpańskie psy żyjące na wysypisku śmieci pod przewodnictwem sprytnego Bustera. Chapsowi bardzo podoba się nowe życie, do momentu, kiedy z jego winy Lili zostaje wyrzucona ze stada. Chaps zdaje sobie wtedy sprawę, ile stracił, i chce to odzyskać.

PIOSENKI I RYMOWANKI
Rymowanka w tym rozdziale związana jest z jedzeniem, które
bardzo smakuje bohaterom.

Słownictwo do opanowania:

I like -lubię
water- woda


Rozdział 4: Rymowanka:
I like chicken. I like cheese.
Mmm. Yummy! Yummy! Yum! Oh, yum! (x2)
I like spaghetti. I like pizza.
Mmm. Yummy! Yummy! Yum! Oh, yum! (x2)
I like water. I like bread.
Mmm. Yummy! Yummy! Yum! Oh, yum! (x2)


Zadania w zeszycie ćwiczeń: 1 i 2 ze strony 28.

Dictionary food 1






Lesson 22 (online 3)

Topic: Revision. Powtórzenie poznanego słownictwa.

Samoocena Unit 3 J

pisownia

wymowa

znaczenie

Umiem J

Jeszcze ćwiczę

toys

tojs

zabawki

 

 

a train

e trejn

pociąg

 

 

a ball

e bol

piłka

 

 

a doll

e dol

lalka

 

 

a boat

e bołt

łódka

 

 

a car

e kar

samochód

 

 

a cowboy

e kałboj

kowboj

 

 

a dinosaur

e dajnozo

dinozaur

 

 

a train

e  trejn

pociąg

 

 

a yo-yo

e jojo

jo-jo

 

 

a kite

e kajt

latawiec

 

 

a teddy bear

e tediber

pluszowy miś

 

 

a robot

e rołbot

robot

 

 

a scooter

e skuter

hulajnoga

 

 

a bike

e bajk

rower

 

 

circle

seekyl

Koło

 

 

rectangle

rektangyl

Prostokąt

 

 

square

skłe

Kwadrat

 

 

triangle

traiangyl

trójkąt

 

 

clap

klap

Klaskać

 

 

stamp

stamp

Tupać

 

 

Touch the ground

Tacz de graund

Dotknąć podłogi

 

 

Turn around

Teen eraund

Obrócić się

 

 

Look at the kites!

Luk at de kajts

Popatrz na te latawce!

 

 

Go!

goł

Idź!

 

 

Look out!

Luk aut

Uważaj!

 

 

My (kite).

Maj kajt

Mój (latawiec)

 

 

small

smol

mały/mała

 

 

big

big

duży/duża

 

 

colours (black, blue, brown, green, grey, orange, pink, purple, red, white, yellow)

kolors (blek, blu, brałn, grin, grej, oryndż, pink, perpyl, red, łajt, jeloł)

kolory (czarny, niebieski, brązowy, zielony, szary, pomarańczowy, różowy, fioletowy, czerwony, biały, żółty)

 

 

numbers (1-10)

nambers

liczby (od 1 do 10)

 

 

yes

jes

tak

 

 

no

noł

nie

 

 

It is

yt iz

to jest

 

 

It’s

ytc

to jest

 

 

It isn’t

yt izynt

to nie jest

 

 

Is it …?

yzyt

czy to jest

 

 

Lesson 21 (online 2)

Topic: It's a circle. Opisywanie kształtów.

Quizlet


Dictionary toys 

Dictionary colours

Song

Song

Game

Lesson 20 (online1)

Topic: Story time. Słuchanie historyjki.

HISTORYJKA

Opis wydarzeń: Myszka Miki i Myszka Minnie bawią się z psem

Pluto w parku. Miki rzuca Pluto piłeczkę. Pluto, w pogoni za

piłką, zaplątuje się w latawiec pewnej dziewczynki i wpada do

jeziorka.





Zadania w zeszycie ćwiczeń: 8,9 ze strony 24.


Lesson 19

Topic: Toys, toys. Nauka piosenki.

Rozdział 3: Piosenka 

Refren:

Toys, toys! Listen to the song!

Toys, toys! Dance, dance, dance!

(x2)

One, two, three, clap, clap, clap. (3 klaśnięcia)

Four, five, six, stamp, stamp, stamp. (3 tupnięcia)

Seven, eight, turn around.

Nine, ten, touch the ground.

(Refren)





Lesson 18

Topic:  It’s a boat. Nauka nazw zabawek.

Rozdział 3: Rymowanka 3 

One, two, three, four, five. (x3)

Six, seven, eight, nine, ten. (x3)













Lesson 17

Topic: Chant Toys, toys, toys. Nauka rymowanki.

Rozdział 3: Rymowanka 1:

Toys, toys, toys. Come and look at my toys.

A cowboy, car and doll.

A big dinosaur.

A spaceman and a ball.

Toys, toys, toys. Come and look at my toys.

pisownia

Przybliżona wymowa

www.diki.pl

znaczenie

toys

tojs

zabawki

a train

e trejn

pociąg

a ball

e bol

piłka

a doll

e dol

lalka

a boat

e bołt

łódka

a car

e kar

samochód

a cowboy

e kałboj

kowboj

a dinosaur

e dajnozo

dinozaur

a train

e  trejn

pociąg

a yo-yo

e jojo

jo-jo

a kite

e kajt

latawiec

a teddy bear

e tediber

pluszowy miś

Zadania w zeszycie ćwiczeń:

1,2 ze strony 20

3,4 ze strony 21

Lesson 

Topic: Sprawdzian wiadomości z rozdziału 2.

Lesson 16

Topic: Halloween.



Zadania w zeszycie ćwiczeń:

1,2 ze strony 70

Lesson 15

Topic:15. Revision. Powtórzenie poznanego słownictwa.

Lesson 14

Topic: Describing animals. 

Quizlet unit2 

zadania w zeszycie ćwiczeń: 10 i 11 ze strony 17; 

12 i 13 ze strony 18


Lesson 14

Topic: Story time. Słuchanie historyjki.

HISTORYJKA

Opis wydarzeń: Myszka Miki i Myszka Minnie są na safari. Miki

ogląda zwierzęta, a Minnie, zmęczona upałem, opiera się o „skałę”,

która okazuje się słoniem. Oburzony słoń oblewa Minnie wodą.

Rozdział 2: Historyjka 

1 Mickey: Hey, Minnie! Look at the animals!

Minnie: Oooh! Animals!

2 Mickey: Look! It’s a hippo! And a giraffe!

Minnie: Oh yes, a hippo and a giraffe!

3 Mickey: And a zebra! Oh, Minnie, this is fun!

Minnie: Yes … a zebra …

4 Minnie: (trąbienie słonia) Aahhh!

Mickey: What’s that? A bird?

5 Minnie: No! It’s big and it’s grey.

6 Mickey: Oh, it’s an elephant!

Minnie: Yes, an elephant.

FILM NA DVD

Zachęcam do obejrzenia nagrania na płycie DVD New

English Adventure 1 – odcinek 1.

Zadania w zeszycie ćwiczeń 8 i 9 na stronie 16.



Lesson 13 

Topic: It isn't purple. Nauka piosenki.

Słownictwo do opanowania:

Język angielski

Przybliżona wymowa

www.diki.pl

Język polski

It isn’t

Yt yzynt

To nie jest

What is it?

Łot yzyt?

Co to?

Black

Blak

czarny

White

Łajt

biały

Grey

Grej

szary

Piosenka

w tym rozdziale związana jest z obrazkiem na stronach 14-15 podręcznika, na którym przedstawione są różne zwierzęta.

Piosenka opisuje troje zwierząt z obrazka i zachęca słuchających do podawania odpowiednich nazw (żyrafa, zebra i nosorożec).

Rozdział 2: Piosenka: 

It isn’t purple. It isn’t green. It’s yellow and brown.

What is it? What is it? What is it? It’s a giraffe!

It isn’t pink. It isn’t red. It’s black and white.

What is it? What is it? What is it? It’s a zebra!

It isn’t orange. It isn’t blue. It’s grey, all grey.

What is it? What is it? What is it? It’s a rhino!




Zadania w zeszycie ćwiczeń: 5 i 6 ze strony 14

Lesson 12

Topic: Numbers 1-5. Nauka liczb 1-5.

Słownictwo do opanowania:

Język angielski

Przybliżona wymowa

www.diki.pl

Język polski

One

Łan

1

Two

Tu

2

Three

Frii

3

Four

For

4

Five

Fajf

5

How many?

Hał meni?

Ile?

Rozdział 2: Rymowanka 2:

One, two, three, four, five. (x3)









Zadania w zeszycie ćwiczeń: 3,4 ze strony 13 oraz 7 ze strony 15.



gra 1

gra 2

gra 3

Lesson 11

Topic: Chant Listen to the animals! Nauka rymowanki.

Rymowanka w tym rozdziale związana jest z obrazkiem na stronie 12 podręcznika i wprowadza angielskie nazwy zwierząt:

lion (lew), elephant (słoń), giraffe (żyrafa), zebra (zebra), rhino (nosorożec) i hippo (hipopotam). Rymowanka zachęca dzieci,

aby wsłuchały się w odgłosy, jakie wydają zwierzęta.

Słownictwo do opanowania:

Język angielski

Przybliżona wymowa

www.diki.pl

Język polski

bird

berd

ptak

elephant

elefent

słoń

giraffe

dżiraf

żyrafa

hippo

hipoł

hipopotam

lion

lajon

lew

rhino

rajnoł

nosorożec

zebra

zebra

zebra

Listen to the animals!

Lysyn tu di animals!

Posłuchaj zwierząt!

It’s a

Yc e

To jest

Rozdział 2: Rymowanka 1:

Refren:

Listen to the animals, the animals, the animals! (x2)

Listen! (ryk lwa) It’s a lion. A lion.

Listen! (trąbienie słonia) It’s an elephant. An elephant.

(Refren)

Listen! (odgłos żyrafy żującej liście) It’s a giraffe. A giraffe.

Listen! (parskanie zebry) It’s a zebra. A zebra.

(Refren)

Listen! (nawoływanie nosorożca) It’s a rhino. A rhino.

Listen! (porykiwanie hipopotama) It’s a hippo. A hippo.

(Refren)






Zadania w zeszycie ćwiczeń: 1,2 ze strony 12.

Gra 1

Gra 2



Lesson 10

Topic: Sprawdzian wiadomości z rozdziału 1.

Klasa 1a sprawdzian – 5.10.2020

Klasa 1b sprawdzian – 6.10.2020


Lesson 9

Topic: Revision. Powtórzenie poznanego słownictwa.

SŁOWNICTWO

Nowe słowa i wyrażenia prezentowane oraz ćwiczone na lekcjach:

Części twarzy

ears

eyes

face

hair

mouth

nose

uszy

oczy

twarz

włosy

usta

nos

Kolory

brown

orange

pink

purple

brązowy

pomarańczowy

różowy

fioletowy

Słowa

happy

sad

big

small

flower

szczęśliwy

smutny

duży

mały

kwiat

Wyrażenia i zwroty

This is my (face).

My (blue) (eyes).

I’m (happy).

(Pink) flowers.

Are you (sad)?

Thank you!

Oh, my (nose)!

It’s (big).

A (big) (book).

To jest moja (twarz).

Moje (niebieskie) oczy.

Jestem (szczęśliwy).

(Różowe) kwiaty.

Czy jesteś (smutny)?

Dziękuję!

Och, mój (nos)!

To jest (duże).

(Duża) (książka).

Zadania w zeszycie ćwiczeń (większość będzie wykonana w klasie na zajęciach):

9,10 ze strony 8

11,12 ze strony 9

13,14 ze strony 10

15,16 ze strony 11

3,4 ze strony 72

Lesson 8

Topic: A big book. Opisywanie rozmiarów przedmiotów.

Słownictwo do opanowania:

Język angielski

Przybliżona wymowa

www.diki.pl

Język polski

big

big

duży

small

smol

mały

book

buk

książka

flower

flałer

kwiatek

face

fejs

twarz

nose

nołs

nos

pencil

pensil

ołówek

 Zadania w zeszycie ćwiczeń:

1,2 ze strony 71

Lesson 7

Topic: Story time. Słuchanie historyjki.

HISTORYJKA

Opis wydarzeń: Myszka Miki wręcza kwiaty Myszce Minnie, ale okazuje się, że Minnie ma na nie alergię.

Rozdział 1: Historyjka:

1 Mickey: Hi, Minnie! Minnie: Oh hello, Mickey!

2 Minnie: Oooh! Flowers! Pink flowers! Thank you!

3 Minnie: Mmm… Oh, my nose…!

 4 Minnie: And my eyes…!

5 Mickey: Minnie? Are you sad?

6 Minnie: No, it’s the flowers! Achoo! I’m happy!

Słownictwo do opanowania:

Język angielski

Przybliżona wymowa

www.diki.pl

Język polski

Hi

haj

Cześć

hello

heloł

Cześć/ dzień dobry

Flowers

flałers

kwiaty

Thank you

Fenk ju

dziękuję

 


ćwiczenia - pisanie po śladzie

Ćwiczenia  w zeszycie ćwiczeń:

7,8 ze strony 7


Lesson 6

Topic: Everything's great. Nauka piosenki.

Piosenka w tym rozdziale opowiada o dwóch grupach bohaterów, z których jedna jest wesoła, a druga smutna. Dzieci uczą się słów: happy (szczęśliwy) i sad (smutny). W pierwszej zwrotce piosenki grupa bohaterów wiwatuje i śpiewa o tym, że wszystko idzie wspaniale, a oni są szczęśliwi. W drugiej zwrotce inna grupa śpiewa o tym, że są smutni. Pod koniec piosenki wszyscy razem wiwatują i radośnie śpiewają.

Język angielski

Przybliżona wymowa

www.diki.pl

Everything’s great.

We’re happy today, happy today, happy today.

Everything’s great. We’re very happy.

Hooray, hooray, hooray, hooray!

Everything’s bad.

We’re sad today, sad today, sad today!

Everything’s bad, we’re very sad.

Boo-hoo! Boo-hoo! Boo-hoo! Boo-hoo!

 Everything’s great.

We’re happy today, happy today, happy today.

Everything’s great. We’re very happy.

Hooray, hooray, hooray, hooray! Hooray!

 

Ewrifing grejt

Łir hapi tudej, hapi tudej, hapi tudej

Ewryfing grejt łir hapi

Hurej, hurej, hurej, hurej!

Ewryfing bad

Łir sad tudej, sad tudej, sad tudej!

Ewryfing bad, łir wery sad.

Buhu buhu buhu  buhu

 

 Słownictwo do opanowania:

Język angielski

Przybliżona wymowa

www.diki.pl

Język polski

Hooray

hurej

hura

happy

hapi

szczęśliwy

sad

sad

smutny

bad

bad

Źle, zły

great

grejt

wspaniale

today

tudej

dzisiaj


Zadania w zeszycie ćwiczeń:

5,6 ze strony 6

Lesson 5

Topic: My red mouth. Nauka nazw kolorów.

Język angielski

Przybliżona wymowa

www.diki.pl

Język polski

orange

orendż

pomarańczowy

purple

perpyl

fioletowy

pink

pink

różowy

brown

brałn

brązowy

I’m…

ajm

Jestem…

My red mouth

Maj red małf

Moje czerwone usta

My blue eyes

Maj blu ajs

Moje niebieskie oczy

My brown hair

Maj brałn her

Moje brązowe włosy

 Zadania w zeszycie ćwiczeń: 3,4 ze strony 5.


Gra 1 (klikamy przenosi  na inną stronę)

Gra 2 (klikamy przenosi  na inną stronę)

Lesson 4

Topic: Chant My eyes. Nauka rymowanki.

Słownictwo do opanowania:

Język angielski

Przybliżona wymowa

www.diki.pl

Język polski

eyes

ajs

oczy

ears

iers

uszy

mouth

małf

usta

nose

nołs

nos

face

fejs

twarz

hair

her

włosy

my

maj

Mój, moje

This is …

Dys iz

To jest

My eyes, my ears, my mouth, my nose.

This is my face and this is my hair.

Maj ajs, maj iers, maj małf, maj nołs. Dys iz maj fejs an dys iz maj her.

Moje oczy, moje uszy, moje usta, mój nos. To jest moja twarz i to są moje włosy.


zadania w zeszycie ćwiczeń: 1,2 ze strony 4.







Lesson 3

Topic: Colours. Kolory.

Słownictwo do opanowania:

Język angielski

Przybliżona wymowa

www.diki.pl

Język polski

blue

blu

niebieski

green

grin

zielony

red

red

czerwony

yellow

jeloł

żółty


Zadania w zeszycie ćwiczeń: 3,4 ze strony 3.






Lesson 2

Topic: Hello, Goodbye. Witanie się.

Słownictwo do opanowania:

Język angielski

Przybliżona wymowa

www.diki.pl

Język polski

Hello

heloł

Cześć, dzień dobry

children

czildren

dzieci

3,2,1 (three, two, one)

Fri,tu,łan

3,2,1

everyone

ewriłan

wszyscy

goodbye

gudbaj

Do widzenia

10,9,8 (ten, nine, eight)

Ten, najn, ejt

10,9,8

pen

pen

długopis

pencil

pensil

ołówek

pencil case

Pensil kejs

piórnik

bag

bag

Plecak, torba

book

buk

książka

rubber

raber

Gumka do ścierania

ruler

rule

linijka

crayon

krejon

kredka

sharpener

szarpne

temperówka

Zadania w zeszycie ćwiczeń: 1,2 ze strony 2.







 Lesson 1

Topic: Lekcja organizacyjna.



Komentarze